شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳ |۲۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 6, 2024
کد خبر: 1168426
۱۵ تیر ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۳
سیستان

حوزه/ در دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شاهد حضور پیرمردان ۸۸ ساله، بانوان سالخورده، کوتاه قامتان بلند همت، زوج مسن بمپوری و حتی شوق کودکان پای صندوق رای هستیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سیستان و بلوچستان، امروز ۱۵ تیرماه همزمان با سراسرکشور دومین مرحله چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با حضور پر شور مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان آغاز و مردم استان همانند گذشته با همبستگی و اقتدار در انتخابات شرکت کردند.

حضور پرشور و ولایتمدار مردم پیر و جوان، زن و مرد حتی کودکان برای انداختن رای بزرگترها به داخل صندوق در ساعات اولیه رأی‌گیری در شعب اخذ رأی نشان از همبستگی و انسجام مردم و پایبندی به‌نظام جمهوری اسلامی ایران دارد.

گواه این ادعا وجود گرمای بالای ۴۰ درجه هوا در سیستان و بلوچستان بود که این گرمای سوزان تب داغ مشارکت مردم را افزون تر و منجر شد تا علاوه بر یاس و ناامیدی دشمن، اقشار مختلف شهروندان این استان برای انتخاب رئیس جمهور منتخب خود پای صندوق های رای حاضر شوند.

شور و شوق انتخابات سن و سال نمی‌شناسد؛ از حضور زوج مسن بمپوری تا شوق کودکان پای صندوق رای

از حضور رای اولی‌ها با سربندهای یا فاطمه الزهرا (س) با کوتاه قامتان بلند همت

از آنجایی که حضور مردم در صحنه‌های مختلف انقلاب همواره مشکل‌گشا بوده شاهد هستیم هر جا سدی در مسیر حرکت انقلاب ایجاد شد مشارکت مردم همه آنها را شکست؛ بنابراین بدون شک یکی از اصلی‌ترین میدان‌های حضور مردم برای نقش‌آفرینی در سال‌های پس از انقلاب انتخابات بوده که مردم با حضور قدرتمند و باشکوه در آن اثبات کرده‌اند که این نظام مبتنی بر مردم‌سالاری دینی است.

البته در کنار شور و شوقی که سنین مختلف برای حضور پای صندوق‌های رای داشتند جالب تر از همه حضور جوانان رأی اولی سیب و سوران با سربندهای یا فاطمه الزهرا (س) بود که همچون نوجوانان و جوانان دوران دفاع مقدس برای دفاع از اقتدار وطن اعلام آمادگی کردند.

در دور دوم انتخابات حتی کوتاه قامتان بلند همت سیستان و بلوچستان هم با حضور پرشور خود به اعتلا و سربلندی ایران اسلامی کمک کرده و رای خود را در صندوق‌ها انداختند.

شور و شوق انتخابات سن و سال نمی‌شناسد؛ از حضور زوج مسن بمپوری تا شوق کودکان پای صندوق رای

ایران قوی با حضور پرشور در انتخابات رقم می خورد

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه مشارکت مردم پای صندوق رای بسیار مهم است گفت: اگر ایرانی قوی و مقتدر می‌خواهیم باید در انتخاب سرنوشت کشورمان سهیم باشیم.

محمد کرمی با حضور شعبه اخذ رای در مدرسه شهید بهشتی زاهدان اظهار کرد: به فضل الهی انتخابات مرحله دوم همزمان با سراسر کشور در سیستان و بلوچستان شروع شده است.

وی ادامه داد: همه عوامل اجرایی و مسوولان نظارتی پای کار هستند تا انتخابات با دقت و سلامت کامل در سیستان و بلوچستان برگزار شود.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: رای مردم حق الناس است همه موظفیم که با دقت از رای مردم صیانت کنیم تا دور دوم انتخابات مانند هفته گذشته در سلامت برگزار شود.

وی عنوان کرد: همه بازرسان پای کار هستند. تاکید ویژه شده همه عوامل اجرایی و مجموعه شورای نگهبان در صحنه حضور داشنه باشند و با دقت برنامه‌ها را پیگیری کنند تا انشاالله انتخابات در سلامت کامل برگزار شود.

کرمی تاکید کرد: مردم سیستان و بلوچستان می‌دانند باید فرد اصلح را انتخاب کنند که دلسوز اسلام باشد و با همه وجودش برای مردم و رفع مشکلات مردم در حوزه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و علمی شبانه روز نشناسد.

شور و شوق انتخابات سن و سال نمی‌شناسد؛ از حضور زوج مسن بمپوری تا شوق کودکان پای صندوق رای

حتی یک رای در سرنوشت کشور و تثبیت نظام اثرگذار است

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: اقتداری که امروز داریم بر اساس مشارکت بالای مردم در صحنه‌های مختلف انقلاب است بنابراین هر رای ما در سرنوشت کشور و تثبیت نظام اثرگذار است.

حجت الاسلام والمسلمین علی موحدی راد بیان کرد: در دوره دوم چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری با یک رای می‌توان رئیس جمهور انتخاب کرد، بنابراین حتی یک رای اثرگذار است و انتظار می‌رود همه مردم پای صندوق‌های رای مشارکت کنند.

وی افزود: در دور اول انتخابات دیدیم که ایرانیان خارج از کشور برای حضور در پای صندوق‌های رای با ایجاد مزاحمت از سوی معاندان و سلطنت طلب‌ها مواجه شدند و به آنان توهین شد، بنابراین از آنجایی که عِرق ملی این افراد در خارج از مرزهای ایران باعث شده تا دلسوزانه پای نظام و کشور باشند، توقع می‌رود مردم فهیم و بصیر در داخل کشور نیز با شور و نشاط بیشتر، همدلی و همراهی پای صندوق‌های رای حاضر شوند.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان ادامه داد: حضور پررنگ، متحد و منسجم مردم در پای صندوق‌های رای منجر به یاس دشمنان اسلام می‌شود.

شور و شوق انتخابات سن و سال نمی‌شناسد؛ از حضور زوج مسن بمپوری تا شوق کودکان پای صندوق رای

دشمن نمی‌تواند بر اراده آهنین مردم ایران خدشه‌ای وارد کند

سرپرست معاونت حقوق عامه دادستانی مرکز زاهدان گفت: دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران به هوش باشند که نمی‌توانند بر اراده آهنین و مستحکم مردم ایران به ویژه این استان خللی وارد کنند.

ابوالفضل احمدزاده بیان کرد: بار دیگر در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری شرکت می‌کنیم، قطعاً مردم سیستان و بلوچستان پای صندوق‌های رای حاضر می‌شوند؛ چرا که مردم این استان در طول تاریخ همواره وفادار به نظام و انقلاب بوده و هستند و این استمرار حرکات به نفع جمهوری اسلامی ایران تا روزی که پابرجاست ادامه خواهد داشت.

وی افزود: از تمام افرادی که در سیستان و بلوچستان و تمام نقاط کشور حضور دارند در این انتخابات دعوت به شرکت می‌کنیم؛ چرا که یک حق و جزو حقوق اساسی هر ملت مسلمان بویژه ایران است که با انتخاب خود فرد صالح و اصلح را به عنوان رئیس جمهور انتخاب کنند.

سرپرست معاونت حقوق عامه دادستانی مرکز زاهدان ادامه داد: در سیستان و بلوچستان با توجه به شرایط خاص خود انتخابات نماد وحدت بین مردم تلقی می‌شود، بیشتر مردم این استان در انتخابات شرکت کرده و می‌کنند؛ دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران به هوش باشند که نمی‌توانند بر اراده آهنین و مستحکم مردم ایران به ویژه این استان خللی وارد کنند.

وی اظهار کرد: دستگاه قضایی سیستان و بلوچستان همچنان از مردم دفاع خواهد کرد و اگر تخلفی صورت گیرد طبق موازین قانونی برخورد خواهیم کرد، حضور حداکثری امروز نماد وحدت؛ امنیت و تقریب بین مذاهب است که در این استان زندگی می‌کنند.

احمدزاده گفت: سیستان و بلوچستان رنگین کمان متعدد از قبایل و طوایف است که در کنار هم همزیستی مسالمت آمیز داشته و دشمنان این آرزو را به گور می‌برند که در این استان ناامنی ایجاد کنند.

وی تاکید کرد: سیستان و بلوچستان همواره جزو استان‌های امن جمهوری اسلامی است که وفاداری به آرمان‌های نظام امامین انقلاب در آن وجود دارد، مردم قدردان شهدا هستند چرا که بیشترین شهدا را در طول این چند سال این استان تقدیم نظام کرده؛ بنابراین مردم وظیفه دارند به پاس حرمت خون شهدا در انتخابات شرکت کرده و ایران قوی را رقم بزنند.

شور و شوق انتخابات سن و سال نمی‌شناسد؛ از حضور زوج مسن بمپوری تا شوق کودکان پای صندوق رای

شتاب قطار توسعه با حضور حداکثری پای صندوق های رای

معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه زابل گفت: مردم فهیم و بصیر استان به ویژه در منطقه سیستان امروز با حضور پای صندوق‌های رأی صحنه حماسی دیگری را خلق کردند و از لحظات آغازین رأی گیری در شعب حضور پررنگی دارند.

علیرضا ملاشاهی با حضور در شعبه اخذ رای سالن ورزشی شهید جمالزهی زابل بیان کرد: در دومین دور از چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری مردم شمال استان حضوری پرشورتر از دور اول در شعب اخذ رای دارند این مردم با حضور ولایتمدارانه خود ثابت کردند که همواره پای آرمان‌های نظام و انقلاب ایستاده‌اند.

وی ادامه داد: قطار توسعه سیستان و بلوچستان به حرکت آمده و صدای سوت این قطار در نقاط مختلف استان شنیده می‌شود، این خطه ظرفیت‌های بسیار زیادی دارد که در حال به فعل رسیدن است، برای تداوم این مسیر باید ریل گذاری مبنی بر مشارکت حداکثری به منصه ظهور برسد.

فرماندار ویژه زابل تاکید کرد: مردم باید با مشارکت خود و انتخابی آگاهانه و بصیرانه، رئیس جمهوری در تراز انقلاب اسلامی انتخاب کرده تا راه شهید جمهور تداوم یابد.

وی گفت: مشارکت حداکثری در انتخابات ضامن امنیت کشور است، در شرایطی که دشمنان و معاندان تمام توان خود را به میدان آورده و بر طبل ناامیدی و یأس می‌کوبند، جهاد تبیین، زمینه‌ساز افزایش امید و اعتماد و افزایش مشارکت عمومی در صحنه انتخابات خواهد بود.

ملاشاهی تاکید کرد: مشارکت حداکثری نمادی از اقتدار ملی و امید به آینده است و به عنوان یک مؤلفه اساسی، مرجع محاسبه دشمنان انقلاب و نظام در رابطه با ما خواهد بود و به نوعی امنیت کشور و تأمین منافع ملی ما را به همراه خواهد داشت.

شور و شوق انتخابات سن و سال نمی‌شناسد؛ از حضور زوج مسن بمپوری تا شوق کودکان پای صندوق رای

اهمیت مشارکت در انتخابات بر هیچ کس پوشیده نیست

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: اهمیت مشارکت در انتخابات بر هیچ کس پوشیده نیست و قطعا مشارکت حداکثری می‌تواند وحدت و انسجام ملی را به دنبال داشته باشد.

سردار احمد شفاهی روز جمعه با حضور در شعبه اخذ رای در مدرسه شهید بهشتی زاهدان اظهار کرد: خوشبختانه حضور مردم در پای صندوق رای حضوری بسیار شکوهمندی است، از جای جای سیستان و بلوچستان که ما گزارش داریم مردم مشتاقانه از اولین دقایق آغاز رای گیری پای صندوق ها حاضر شده‌اند.

وی عنوان کرد: امروز شور و شوق مضاعف تری نسبت به هفته قبل در سیستان و بلوچستان مشهود است که امیدواریم با همت بلندی که همه مردم دارند و با توجه به اهمیت و حساسیتی که در انتخابات سرنوشت ساز کشور درک کرده‌اند شاهد مشارکت حداکثری در سطح استان باشیم.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: در حوزه امنیت خوشبختانه همکاران ما همه ظرفیت و توانشان را بکار گرفته اند تا فضای آرام و امنی برای انتخابات فراهم شود تا مردم با کمال آرامش بتوانند به وظیفه خود که همان شرکت در انتخابات است عمل کنند.

وی بیان کرد: امیدواریم در یک فضای مناسب و با یک مشارکت حداکثری بتوانیم به سرعت مشکلاتمان را حل کنیم و توسعه کشور با قوت دنبال شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha