یکشنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۳ |۳۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 7, 2024
هیئت خادم الرضا(ع)

سخنران هیئت خادم الرضا(ع) قم با بیان اینکه بهترین فرصت در ماه محرم بیان فضائل امام حسین(ع)، همسو شدن با سیدالشهدا و همراه شدن با آن حضرت است گفت: راهی جز سیدالشهدا(ع) برای نجات نیست.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام علی زند قزوینی، در اولین شب مراسم عزاداری دهه اول محرم در جمع عزاداران حسینی هیئت خادم الرضا(ع) قم که در ورزشگاه شهید حیدریان این شهر برگزار شد، به تبیین اهمیت حضور در این مراسم پرداخت و گفت: بهترین فرصت در ماه محرم بیان فضایل امام حسین(ع)، همسو شدن با سیدالشهدا و همراه شدن با آن حضرت است.

وی اظهار کرد: آنجا که خداوند می فرماید ای کسانی که ایمان آورده اید، تقوای الهی پیشه کنید و با صادقین باشید. خداوند اولین چیزی که از همه ما اهل ایمان طلب می کند، تقواست.

 قزوینی، تقوا را ترس از خدا عنوان کرد و گفت: تقوا به معنای ترس از خداست که شامل ترس از آلوده شدن به گناه و ترس از قطع ارتباط با امام زمان(عج) است. این ترس، ترس از شکسته شدن حرمت خدا در اثر گناهان ما، گفتار ما و رفتار ماست.

وی بیان داشت: باید حواسمان باشد با گناهان به ظاهر کوچک به تدریج در دام گناه فرو نرویم؛ که اگر اینچنین شود بعد از مدتی می بینیم که نه از اعتقاد به خدا چیزی در وجودمان باقی مانده و نه از اعتماد به امام زمان(عج) چیزی در دستمان هست.

سخنران هیئت مذهبی خادم الرضا(ع) با تأکید بر اینکه اعتماد به ولی و اعتقاد به ولایت اهل بیت علیهم السلام راه رسیدن به رضایت الهی است، تصریح کرد: با این اعتقاد است که می شود راه سعادت را طی کرد و به قرب الهی رسید.

وی گفت: تا محبت اهل بیت(ع) را در دل هایمان رشد ندهیم، هیچ فرد یا سازمانی نمی تواند بر دیگری اثرگذاری مثبت را داشته باشد.

 قزوینی اظهار کرد: دهه محرم شروع شده، یا حسین ها به صدا درآمده و پرچم های مشکی عزای سیدالشهدا(ع) نصب شد. اگر در این روزگاری که امام صادق(ع) نامش را آخرالزمان گذاشتند، راهی جز سیدالشهدا(ع) برای نجات سراغ داشتید به من هم نشان دهید!

وی ایمان محکم را ایمان دارای استدلال و معرفت خواند و افزود: ما باید مطالعه و تحقیق کنیم و مبنا و استدلال محکم داشته باشیم. مؤمن نباید باری به هر جهت باشد. بهترین جا برای کسب معرفت هم محافل عزای حضرت سیدالشهداست.
 
سخنران هیئت مذهبی خادم الرضا(ع) در پایان با اشاره به خاطره ای به نقل از فرزند مرحوم آیت الله سید علی قاضی طباطبایی گفت: پسر این عارف بزرگ تشیع در خاطره ای می گوید آنگاه که از پدرم پرسیدم راه رسیدن به عرفان چیست؟ آیت الله قاضی طباطبایی فرمود اولاً به آنچه میدانی عمل کنی؛ دوماً بدانی که هیچ کس به عرفان حقیقی نمی رسد مگر در حرم اباعبدالله الحسین(ع) و مجالس عزای آن حضرت.
 
 مراسم عزاداری دهه اول محرم هیئت خادم الرضا هر شب از ساعت ۲۱:۱۵ در ورزشگاه شهید حیدریان قم برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha