یکشنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۳ |۳۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 7, 2024
تصاویر / شورای تبلیغ همدان

حوزه / حجت الاسلام ارتقایی گفت: در شرایط فعلی پاسخ به شبهات جوانان، تبیین اهداف قیام سیدالشهدا(ع)، بیان مباحث اعتقادی، اخلاقی، تلاش برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و حرکت در مسیر تحقق جهاد تبیین از جمله برنامه‌های مُبلغان در دهه محرم خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از همدان، حجت‌الاسلام مهدی ارتقایی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های اداره کل تبلیغات اسلامی در ایام محرم امسال، اظهار داشت: در شرایط فعلی پاسخ به شبهات جوانان، تبیین اهداف قیام سیدالشهدا(ع)، بیان مباحث اعتقادی، اخلاقی، تلاش برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و حرکت در مسیر تحقق جهاد تبیین، توجه به کانون خانواده و امیدآفرینی از جمله برنامه‌های مُبلغان در دهه محرم خواهد بود.

وی افزود: برنامه‌ها و مراسم‌های عزاداری در ماه محرم امسال در ۶۷۵ مسجد، ۲ هزار و ۵۰۰ حسینیه، تکایا و امامزده و ۴۰۰ ایستگاه صلواتی انجام می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان تصریح کرد: ۴۹۸ مُبلغ دینی بومی و ۲۱۲ مُبلغ اعزامی همزمان با ماه محرم و صفر در سطح مساجد و هیات‌های استان فعالیت دارند.

وی، با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، مبلغان دینی و مداحان اهل بیت(ع) علاوه بر برپایی آئین‌های عزاداری به تبیین فرهنگ ناب عاشورا و انجام فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی خواهند پرداخت، گفت: برافراشته شدن پرچم عزای حسینی در اولین شب ماه محرم، نصب پرچم بر سر درب خانه‌ها، سنج و دمام و سینه‌زنی سنتی، برپایی موکب و ایستگاه‌های صلواتی، پخت غذاهای نذری و حضور پرشور در مراسم‌ها از عمده برنامه‌ها و سنت‌های دیرینه مردم استان همدان در ماه محرم است.

حجت‌الاسلام ارتقایی ابراز کرد: بیان فضائل و مناقب ائمه اطهار(ع) به ویژه سرور و سالار شهیدان(ع)، پاسخ به سوالات، مشاوره، تشکیل مجالس عزاداری و روضه خوانی، راه‌اندازی هیات‌های مذهبی از برنامه‌های ویژه دهه اول محرم در مساجد به شمار می‌باشد.

وی یادآور شد: ضمن اینکه در طرح محراب سبز که در پارک‌ها و مناطق تفریحی نماز جماعت توسط مبلغان و روحانیون اقامه می‌شود، مراسم عزاداری نیز در کنار اقامه نماز برپا می‌باشد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha