دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳ |۱ محرم ۱۴۴۶ | Jul 8, 2024
علی عباسی، رئیس جامعه المصطفی العالمیه

حوزه/آیین افتتاحیه مجموعه طرح‌های ارتقای سلامت روان خانواده‌های طلاب در مرکز مشاوره بلاغ با حضور حجت الاسلام و المسلمین عباسی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، رئیس جامعه المصطفی العالمیه روز یکشنبه در آیین افتتاحیه مجموعه طرح‌های ارتقای سلامت روان خانواده‌های طلاب در مرکز مشاوره بلاغ با تقدیر و تشکر از حضور باشکوه ملت ایران در انتخابات، اظهار کرد: به لطف الهی با حضور مردم تکلیف یکی از مهم‌ترین نهادهای قانونی کشور مشخص شد. بحمدالله مردم شریف ایران حضور نسبتاً خوبی را در این دوره رقم زدند که همه باید قدردان آن باشیم.

وی رقابت برای خدمت به مردم و ارائه توانایی‌ها در این زمینه را در جای خود پسندیده خواند و افزود: البته باید توجه داشت این رقابت به اختلاف و دوگانگی در جامعه منجر نشود. رقابت انتخاباتی امروز تمام شد و همگی باید در خدمت آبادانی کشور و پیگیر اهداف نظام مقدس اسلامی باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی با اشاره به گذشت نزدیک به پنج دهه از انقلاب اسلامی، تصریح کرد: در این مدت با سلایق و دیدگاه‌های مختلف، همه دولت‌های نظام، اسلامی بودند و هر کسی که در این عرصه مسئولیت بپذیرد طبیعتاً باید در چهارچوب نظام اسلامی و با حفظ همه ویژگی‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی خدمت کند.

رئیس جامعه المصطفی در ادامه با تقدیر از همه مسئولان مرکز مشاوره بلاغ جهت ارائه خدمات ارزشمند متداول و طرح‌های جدید این مرکز، اظهار داشت: همانگونه که دوستان عزیز توجه دارند، امروزه با توجه به پیچیدگی‌های ارتباطات، مشاوره به یک امر ضروری جهت کمک به حل مشکلات شخصی و خانوادگی افراد تبدیل شده است. در جامعه مخاطبان ما که شامل طلاب و فضلای غیرایرانی هستند، این ضرورت به دلیل مسائلی، چون دوری از خانواده، تفاوت‌های فرهنگی و مشکلات غربت، شدت بیشتری نیز دارد.

وی موضوع مشاوره و خانواده را از مسائل مهم و درجه اول جامعه المصطفی برشمرد و یادآور شد: باید توجه داشت به مسئله خانواده طلاب المصطفی نه به چشم یک مشکل، بلکه به عنوان یک فرصت ارزشمند باید نگریست. خانواده طلاب و فرزندان آن‌ها برای ما نعمت و فرصتی هستند که بالطبع در برابر آن مسئولیتی نیز متوجه ماست لذا امور خانواده برای جامعه المصطفی فرعی و جانبی نیست و اصالت و موضوعیت دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی با اشاره به سابقه طولانی ارائه خدمات مشاوره در جامعه المصطفی، تأکید کرد: این سابقه و پیشگامی باید با پیشرفت و ارتقا همراه شود و باید تلاش کنیم چه به لحاظ ساختاری، روش‌ها، ابزار و موضوعات خدمت، گام‌های نو برداریم.

وی با تأکید بر لزوم گسترش خدمات مشاوره به مراکز برون مرزی المصطفی، ابراز کرد: با ارتقای برخی روش‌ها، ارائه خدمات مشاوره به مراکز خارج از کشور المصطفی نیز ممکن خواهد بود و البته اجرای این طرح‌ها به پیش نیازها و زیرساخت‌هایی نیاز دارد که با توجه به اولویت‌ها بر اساس یک طرح جامع باید در دستور کار قرار گیرد.

رئیس جامعه المصطفی ادامه داد: پیرامون مشاوران آنچه اهمیت دارد استفاده از متخصصانی است که آشنایی کامل با فضای فرهنگی المصطفی داشته باشند. در مشاوره صرف دانش تخصصی کفایت نمی‌کند و مشاوران باید یک جامعه‌شناسی از مخاطبان ما داشته باشند و در این باره نباید آزمون و خطا صورت گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی، افتتاح طرح‌های ارتقای سلامت روان را گامی به جلو در حوزه خدمات مشاوره جامعه المصطفی دانست و تصریح کرد: مرکز مشاوره بلاغ با همکاری همه بخش‌های مربوطه به ویژه مرکز توسعه امور راهبردی نسبت به طراحی‌های جدید اقدام کند و سازمان مرکزی المصطفی نیز در این زمینه آماده همکاری خواهد بود.

یادآور می‌شود، آیین افتتاح مجموعه طرح‌های ارتقای سلامت روان خانواده‌های طلاب با محوریت «طرح جامع پایش سلامت روان خانواده»، «بهره‌برداری از سامانه کلینیکال مرکز مشاوره بلاغ»، «بهره‌برداری از سامانه الکترونیکی پرونده سلامت روان»، «افتتاح شعب مرکز مشاوره بلاغ در مهمانسرای پذیرش طلاب و مجتمع‌های مسکونی»، «افتتاح دفاتر مرکز مشاوره بلاغ در مدارس عصری»، «آغاز فعالیت ارائه خدمات مشاوره برخط و تلفنی» و «بهره‌برداری از کانال اطلاع‌رسانی و آموزشی مرکز مشاوره بلاغ» انجام شد.

انتهای پیام ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha