دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳ |۱ محرم ۱۴۴۶ | Jul 8, 2024
اقامه عزای حسینی در حسینیه مرحوم آیت الله العظمی فاضل لنکرانی(ره)

مراسم عزاداری سیدالشهدا علیه السلام با حضور دلدادگان و دلباختگان و عاشقان حسین بن علی (ع) در حسینیه مرحوم آیت‌الله العظمی فاضل لنکرانی(ره) در قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، با فرارسیدن ماه محرم و ایام شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) مراسم عزاداری و سوگواری شهادت جانسوز امام حسین(ع) و یاران با وفایش با حضور آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه، آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی و جمعی از روحانیون و دلدادگان و دلباختگان و عاشقان حسین بن علی (ع) در حسینیه مرحوم آیت‌الله العظمی فاضل لنکرانی(ره) در قم برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین نظری منفرد از اساتید حوزه در این مراسم با ذکر روایت ریان بن الشبیب، به تبیین اهمیت و ضرورت برگزاری مراسم سوگواری اباعبدالله در ماه محرم پرداختند.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) احیاگر دین است، گفت: در سیره اهل بیت علیهم السلام بوده است که از ابتدای ماه محرم مجالس عزا را برگزار نمایند.

بر اساس این گزارش، تلاوت قرآن، قرائت زیارت عاشورا و نوحه‌سرایی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت از دیگر برنامه های این مراسم بود.

گفتنی است، مراسم عزاداری امام حسین علیه السلام از روز یکشنبه 17تیرماه به مدت ۱۲ روز همه‌روزه از ساعت ۱۸ در حسینیه مرحوم آیت الله العظمی فاضل لنکرانی(ره) برپا خواهد بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha