چهارشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۳ |۳ محرم ۱۴۴۶ | Jul 10, 2024
اهدای مدال

حوزه/ کارینا کرمی، دارنده اولین مدال ایران در تاریخ رشته مچ‌اندازی بانوان جهان، مدال برنز جهان قزاقستان و کاپ طلای آسیا را، به موزه حرم مطهر رضوی اهدا کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، کارینا کرمی دارنده اولین مدال ایران در تاریخ رشته مچ‌اندازی بانوان جهان امروز ۱۹ تیرماه، در مراسمی که در مرکز نمایشگاه‌ها و همایش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد، مدال خود را که در مسابقات جهانی قزاقستان و کاپ آسیا کسب کرده بود، به موزه آستان قدس رضوی اهدا کرد.

مدیر ارتباطات و اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی در ابتدای این مراسم گفت: قهرمانان و پهلوانان با اهدا مدال‌های خود به بارگاه نورانی ثامن‌الحجج (ع)، افتخاراتشان را ماندگارتر می‌کنند.

امیر خالقی خاطرنشان کرد: مدال‌ها در موزه آستان قدس رضوی به یادگار می‌ماند و سال‌های سال به نمایش گذاشته می‌شود تا انگیزه‌ای برای سایر مدال‌آوران شود و افتخارات خود را برای همیشه در موزه آستان قدس رضوی، ماندگار کنند.

در ادامه این نشست علیرضا اسماعیل‌زاده، مدیرکل نذورات آستان قدس رضوی ادامه داد: اهدای مدال به بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) طی سال‌های اخیر رشد و سرعت بالایی پیدا کرده و ورزشکاران و نخبگان باتوجه‌به عشق و ارادت ویژه‌شان به امام رضا (ع)، مدال‌های ارزشمند خود را که حاصل سال‌ها تلاش است، تقدیم امام رئوف می‌کنند و این همت والای شما عزیزان باعث شکل‌گیری گنجینه‌ای ارزشمند از مدال‌های ورزشی، علمی و فرهنگی در موزه حرم مطهر، شده است.

مدیر مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی در ادامه این نشست در خصوص جایگاه زنان و دختران در اسلام گفت: زن، محور خانواده و پشتیبان نسل‌های آینده است و می‌تواند آینده بهتری را برای جمهوری اسلامی ایران رقم بزند، در حوزه زنان، مقام تدافعی نداریم؛ بلکه باید مقام تهاجم و مطالبه‌گری در خصوص حقوق زنان وجود داشته باشد.

فاطمه دژبرد تصریح کرد: بعد از انقلاب اسلامی زن ثابت کرد که می‌تواند عفیف، محجبه و باایمان باشد و درعین‌حال در عرصه‌های متفاوت عرض‌اندام کند از همین رو خانم کرمی با اهدای مدال خود به موزه حرم مطهر رضوی کار ارزشمندی را انجام داده که نشانه ارزش و قدرت زنان در منظومه انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به ارزش و تأثیر زن در عرصه‌های مختلف بیان کرد: ارزش‌ها و سیره اهل‌بیت (ع) تأمین‌کننده سبک زندگی و منش ماست عزیزانی مثل خانم کرمی به‌عنوان سفیر و نماینده زنان ایرانی، نماد حفظ ارزش‌های دینی و نمادهای ملی هستند.

مدیر مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی خاطرنشان کرد: وظیفه ما ایجاد بستر برای فعالیت بانوان و تسهیلگری برای فعالیت این بزرگواران است امید می‌رود که سفیران بین‌المللی همانند خانم کرمی در راستای نشر فرهنگ رضوی و نمادهای ملی و دینی در سطح بین‌المللی افزایش یابند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha