پنجشنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۳ |۴ محرم ۱۴۴۶ | Jul 11, 2024
حجت الاسلام والمسلمین  نواب

حوزه/ سرپرست حجاج ایرانی با بیان اینکه شهید رئیسی فعالانه در حوزه حج ما را یاری کرد، گفت: در دوره ریاست جمهوری شهید رئیسی و نیز با همراهی شهید امیرعبداللهیان هم عمره فعال و راه اندازی شد و هم حج معنای دیگری پیدا کرد و برنامه اربعین هم سامان داده شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام والمسلمین نواب، سرپرست حجاج و رئیس سازمان حج، عصر امروز در بدو ورود به ایران که با استقبال سفیر عربستان در ایران همراه بود در نشست خبری گفت: حج امسال مانند سال‌های گذشته هم شیرینی‌هایی داشت و هم تلخی هایی. تلخ‌ترین آن شهادت خادمین مردم بود که برای زائران و ما بسیار سخت گذشت. همین طور برخی از محدودیتی‌هایی که کشور میزبان براساس برنامه‌های خود انجام دادند جزو تلخی‌های امسال در موسم حج بود و البته سعی ما این بوده است که موازین و مسائل کشور میزبان را رعایت کنیم و به قانون‌هایی که آنها می‌گذارند وفادار باشیم.

وی در این نشست که در پاویون فرودگاه امام برگزار شد، افزود: یکی از مسائلی که برای همه لازم است آن است که تعلیمات به مردم اطلاع داده شود و اگر کسی خلاف آن را انجام داد با آن برخورد شود.

حجت الاسلام والمسلمین نواب افزود: یکی دیگر از مسائل در مراسم امسال، بازگردانده شدن افراد از سرزمین وحی بود که آن، اولین بار اتفاق افتاد و امیدواریم که دیگر تکرار نشود و خیلی سخت برای آنها بود و همین طور زندانی کردن یکی از افراد بود که اجازه اینکه با او ارتباط برقرار شود تا به وی انجام مناسک حج اطلاع داده شود، انجام نشد و حجی که او انجام داد مطابق فتوای مراجع تقلید نبود.

سرپرست حجاج ایرانی گفت: در دوره ریاست جمهوری شهید رئیسی و نیز همراهی شهید امیرعبداللهیان هم عمره فعال و راه اندازی شد و هم حج معنای دیگری پیدا کرد و شهید رئیسی نیز برنامه اربعین را سامان داد.

حجت الاسلام والمسلمین نواب افزود: ما ضمن آرزوی موفقیت برای رئیس جمهور منتخب همچنین آرزو داریم که ایشان هم مانند شهید رئیسی که فعالانه در این حوزه‌ها ما را یاری کردند و همینطور مردم کشورمان که بیش از ۱۷ - ۱۸ سال در انتظار سفر به حج هستند، ان شالله در تراز فعالیت‌های شهید رئیسی، امور حج انجام بگیرد و امیدواریم اولین جلسه‌ای که منتخب مردم بگذارد شورای عالی حج باشد که می‌دانیم جلسات شورای عالی حج به ریاست شهید رئیسی برگزار می‌شد.

وی گفت: ما در حج امسال گرمترین ایام را در منا داشتیم. بیش از هزار و ۳۰۰ نفر در ایام حج از کشورهای مختلف جهان مرحوم شدند که البته زائران ایرانی با توجه به تمهیدات، کمترین فوتی را نسبت به فوتی‌ها در مقایسه با کشورهای دیگر داشتند و برخی از کشورهایی که جمعیت زائران آنها نصف زائران ایرانی بود دو برابر ایران فوتی داشتند و زائران و مدیران در این زمینه خوب رعایت کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha