پنجشنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۳ |۴ محرم ۱۴۴۶ | Jul 11, 2024
ز

حوزه / مراسم افتتاحیه طرح تابستانی کانون های فرهنگی هنری مساجد کاشان در کانون تربیتی الزهرا (س) کاشان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، مراسم افتتاحیه طرح تابستانی کانون های فرهنگی هنری مساجد کاشان با حضور ائمه جماعات مساجد، مسئولان کانون های فرهنگی هنری مساجد، نماینده مردم شهرستان های کاشان و آران و بیدگل در مجلس َشورای اسلامی، روحانیون و مبلغان برادر و خواهر، معاون سیاسی امنیتی فرمانداری کاشان و جمعی از مسئولان در کانون تربیتی الزهرا (س) کاشان برگزار شد.

مصطفی معینی آرانی در این مراسم ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) اوقات فراغت را آسوده شدن از کار روزانه دانست و افزود: اوقات فراغت وقت مرده نیست بلکه وقت نشاط و رضای خاطر برای انجام امور می باشد.

نماینده مردم شهرستان های کاشان و آران و بیدگل در مجلس َشورای اسلامی با بیان اینکه اوقات فراغت باید نشاط بر انسان ایجاد کند، گفت: در اوقات فراغت علاوه بر فعالیت های ورزشی با حرف های حکیمانه باید نشاط روحی و معنوی نیز ایجاد شود.

معینی آرانی گریه در عزاداری امام حسین (ع) را موجب سبک شدن دردها و آلام و نشاط روحی دانست و اظهار داشت: گفتن حرف های حکمت آمیز به نوجوانان باعث می شود تا به قدر و منزلت پدر و مادر بیشترَ پی ببرند.

صادق زاده، مسئول کانون های فرهنگی هنری مساجد کاشان نیز تبیین برنامه های سال ۱۴۰۳ و تقدیر از فعالین این کانون ها را مهم ترین اهداف این نشست دانست و افزود: در حال حاضر از ۲۱۲ کانون فرهنگی هنری فعال مساجد شهرستان ۴۶ باب از این کانون ها در ۳۵ روستای کاشان فعال هستند.

وی با بیان اینکه علاوه بر وجود ۷ کانون تخصصی در زمینه های ورزشی و مهدویت، ۱۰ کانون ویژه نیز در زندان، معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه فنی و حرفه ای دختران و پسران و سه تا مصلاهای شهرستان کاشان فعال هستند، یادآور شد: در این کانون ها بالغ بر ۱۰۰ باب کتابخانه باز و بسته در مساجد و دیگر مناطق شهرستان فعال می باشند.

مسئول کانون های فرهنگی هنری مساجد کاشان همچنین از وجود ۷ کانون پژوهشی، ۵ کانون در زمینه سرود، ۷ کانون فعال در عرصه تئاتر خبر داد و تصریح کرد: در ۳۲۰ مسجد کاشان طرح تلاوت نور با ۲۶۲۰ نفر در حال اجرا است.

وی به فعال بودن ۴ مرکز دیجیتال در کانون های قمصر، شهرک ۲۲ بهمن،خیابان شهید صالحی و خیابان نطنز در ارائه خدمات اینترنت پاک اشاره کرد و افزود: بالغ بر ۱۱ خانه نور به منظور تربیت مربی و متربی قرآن نیز در کانون های فرهنگی هنری مساجد کاشان فعال هستند.

انتهای پیام./

افتتاح طرح تابستانی کانون های فرهنگی هنری مساجد کاشان+ عکس

افتتاح طرح تابستانی کانون های فرهنگی هنری مساجد کاشان+ عکس

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha