یکشنبه ۴ شهریور ۱۴۰۳ |۱۹ صفر ۱۴۴۶ | Aug 25, 2024
س

حوزه/ نخستین اجرای ویژه برنامه «حسینیه محتشم»از برنامه‌های سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان در ماه محرم آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کاشان، نخستین اجرای ویژه برنامه «حسینیه محتشم»از برنامه‌های سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان در ماه محرم با حضور گروهی از نوجوانان دختر کوی مفتح آغاز شد.

دختران نوجوان در این ویژه برنامه که به همت فرهنگ‌سرای خانواده سازمان با همکاری پایگاه ام‌الجواد(ع) کوی مفتح در مقبره محتشم کاشانی اجرا شد با سبک و سیره زندگی امام حسین(ع) و واقعه عاشورا و همچنین زندگی و شخصیت محتشم کاشانی مرثیه‌سرای بزرگ شیعه آشنا شدند.

این برنامه پس از تلاوت آیاتی از قرآن توسط قاری نوجوان علیرضا مشکینی با نقالی سحر مستوری در موضوع رویای صادقه‌ای که منجر به سرایش مرثیه معروف محتشم و همچنین داستان‌هایی از واقعه عاشورا از جمله جانفشانی حر بن یزید ریاحی، نماز ظهر عاشورا، ماجرای شهادت وهب نصرانی و حضرت علی اکبر(ع) آغاز شد.

هادی اسماعیلی، فعال حوزه هنری، کارگردان و نمایشنامه نویس در این برنامه پیرامون زندگینامه محتشم کاشانی، اشعار و آثار، سبک زندگی، شخصیت و ارادت این مرثیه‌سرا به خاندان عصمت و طهارت نقل سخن کرد.

پایان بخش این برنامه به مدیحه‌سرایی مجتبی رضایی، مداح نوجوان اهل بیت و سخنرانی شیخ محسن فتاحی اختصاص داشت که با بیان حکایت دباغ در بازار عطر فروشان برگرفته از اشعار مولانا، بر تاثیر شکل گیری سلیقه و ذائقه نوجوانان در مواجهه با دیدنی‌ها و شنیدنی‌های اطراف خود تاکید و نسبت به خوگرفتن با نادیدنی‌ها و ناشنیدنی‌ها در زندگی به آنان هشدار داد.

انتهای پیام./

از «حسینیه محتشم» تا آشنایی با وقایع و اتفاقات روز عاشورا

از «حسینیه محتشم» تا آشنایی با وقایع و اتفاقات روز عاشورا

از «حسینیه محتشم» تا آشنایی با وقایع و اتفاقات روز عاشورا

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha