دوشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۳ |۱۵ محرم ۱۴۴۶ | Jul 22, 2024
حجت الاسلام محمدصادق محمدی لائینی، امام جمعه نکا

حوزه/ امام‌جمعه نکا مازندران گفت: اگر در کنار ممانعت از تغذیه بی‌رویه حیوانات ولگرد، همه شهرها و استان‌های کشور مجهز به کمپ نگهداری از حیوانات باشند، بخش قابل‌توجهی از معضلات این استان در مواجهه با سگ‌های ولگرد برطرف خواهد شد.

 حجت‌الاسلام محمدصادق محمدی لائینی، امام‌جمعه نکا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در مازندران، با اشاره به معضل اجتماعی سگ‌هایی ولگرد و هار، با بیان این که این موضوع مشکلات زیادی را برای اهالی و مردم منطقه ایجاد نموده است، اظهار داشت: بعد از آغاز احداث کمپ ویژه نگه‌داری سگ‌های ولگرد در مازندران، بخش قابل‌توجهی از انتقال سگ‌های ولگرد کشور به سمت این منطقه سرازیر شد.

وی با بیان این که باتوجه‌به افزایش سگ‌های ولگرد در منطقه تنها در یک سال گذشته شاهد بیش از ۹۰۰ مورد گزش سگ بودیم، اظهار داشت: از آغاز سال ۱۴۰۳ تاکنون بالغ بر ۳۴۰ نفر از اهالی به‌خاطر گزیدگی سگ به درمانگاه و بیمارستان مراجعه نمودند و متأسفانه ۲ نفر از عزیزان اهل نکا بر اثر گزیدگی سگ‌های ولگرد هار فوت شدند.

امام‌جمعه نکا در ادامه ضمن اشاره به برگزاری جلسات و ستادهای مشترک مقابله با آسیب سگ‌های ولگرد، با تأکید بر این که کمپ نگهداری از سگ‌های ولگرد باید در همه شهرهای کشور راه‌اندازی شود، خاطرنشان کرد: تغذیه سگ‌های ولگرد توسط عده‌ای خاص، منجر به برهم‌زدن نظم اکوسیستم و زادوولد سگ‌ها شده، چالش‌هایی را در زیست‌بوم انسان ایجاد نموده است.

وی با بیان این که حل معضل سگ‌های ولگرد در گرو تأسیس کمپ نگهداری از حیوانات در دیگر استان‌ها و ممانعت از انتقال آن به مازندران به‌ویژه کمپ‌های شهر نکا است، یادآور شد: مسئولان شهرستان از جمله شهرداری و شبکه بهداشت نکا اقدامات ارزشمندی را در مقابله با آسیب‌های اجتماعی سگ‌های ولگرد در پیش گرفته‌اند.

حجت‌الاسلام محمدی لائینی در پایان سخنان خود تصریح کرد: اگر در کنار ممانعت از تغذیه بی‌رویه حیوانات ولگرد، همه شهرها و استان‌های کشور مجهز به کمپ نگهداری از حیوانات باشند، بخش قابل‌توجهی از معضلات این استان در مواجهه با سگ‌های ولگرد برطرف خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha