یکشنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۳ |۳۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 7, 2024
محیط زیست

حجت‌الاسلام عباسی با اشاره به وسعت شهرستان ریگان گفت: اداره محیط زیست ریگان باید با سه کارمند اداره شود، اما اکنون تنها یک کارمند در این اداره مشغول به کار است.

حجت‌الاسلام ابوالقاسم عباسی امام‌جمعه شهرستان ریگان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با موضوع کمبود نیروی اداره محیط زیست این شهرستان گفت: جنگل‌های مختلف و حیات وحش منحصر به فرد و گونه‌های مختلف حیوانات و پرندگان بومی در منطقه وجود دارد؛ وسعت شهرستان ریگان نیازمند نگاه ویژه مدیر کل محیط زیست استان کرمان به اداره محیط زیست شهرستان ریگان است.

امام جمعه ریگان تصریح کرد: شهرستان با این وسعت با 207 آبادی ثبت شده که یک کارمند در اداره محیط زیست ارائه خدمت می‌کند؛ به این خاطر در خطبه‌های نماز جمعه این مهم را اعلام کردم و با شناختی که از مدیر کل محیط زیست استان کرمان دارم، امیدوارم در این زمینه ورود پیدا کند و بتواند کمکی به این عزیز که در اداره محیط زیست شهرستان ریگان تنها است انجام دهد.

وی به وجود بادهای با سرعت بالا در منطقه و تابستان خشک و طولانی این منطقه و متوسط بارندگی پایین این منطقه گفت: باید توجه ویژه‌ای به محیط زیست این منطقه وجود داشته باشد تا بتوان از این محیط زیست ارزشمند حفاظت و حراست کرد.

حجت‌الاسلام عباسی تعداد نیروهای لازم برای انجام مطلوب وظایف اداره محیط زیست شهرستان ریگان را سه نفر ارزیابی کرد و اظهار داشت: اطلاع دارم که تا چند ماه قبل دو نیرو بوده است و تعدیل نیرو باعث شده است که به یک نفر اکتفا کنند؛ الان هم رئیس اداره فعلی بسیار پر کار است و مشغله زیاد دارد و باز هم نمی‌تواند کار سه نفر را به تنهایی انجام دهد.

امام جمعه ریگان توضیح داد: وسعت بسیار زیاد شهرستان ریگان و تنوع وحش این منطقه باعث شده است که رسیدگی به امور خارج از توان یک نفر باشد و تنها راهی که وجود دارد افزایش نیرو است.

وی اداره محیط زیست این شهرستان به وسیله تنها یک نیرو را بسیار ناباورانه توصیف کرد و گفت: رئیس اداره محیط زیست مشکلات خود را مطرح کرد و امیدواریم که ورود بنده به عنوان امام جمعه به این مسأله نتیجه بخش باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha