یکشنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۳ |۳۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 7, 2024
آلودگی هوای قم

با توجه به آلودگی هوای قم، امروز (یکشنبه ۱۷ تیر) ادارات استان قم (به‌جز دستگاه‌های خدمات‌رسان و اداراتی که دارای نوبت کاری یا کشیک هستند) از ساعت ۱۱ صبح تعطیل اعلام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، دبیرخانه ستاد پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم اعلام کرد: با توجه به هشدار سطح نارنجی اداره کل هواشناسی استان در خصوص افزایش سرعت وزش باد و تقویت الگوی انتقال گرد و خاک به استان و کاهش دید افقی و کیفیت هوا، تشدید آلودگی هوا و افزایش شاخص آلودگی هوا در حدبسیار ناسالم برای تمامی گروه‌ها و همچنین ضرورت مدیریت مصرف انرژی، تصمیم کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوای استان قم برای روز یکشنبه ۱۷ تیرماه به شرح ذیل اعلام می‌گردد:

امروز (یکشنبه ۱۷ تیر) ادارات استان قم (به‌جز دستگاه‌های خدمات‌رسان و اداراتی که دارای نوبت کاری یا کشیک هستند) از ساعت ۱۱ صبح تعطیل اعلام می‌شود.

ضمن درخواست جهت کاهش تردد در فضای باز، نوشیدن مایعات و استفاده از ماسک، جهت کاهش اثرات گرد و خاک توصیه می‌شود.

متخصصان دانشگاه علوم پزشکی با استفاده از تجهیزات و آمبولانس در میادین پُرتردد شهرها مستقر و نسبت به خدمات‌رسانی به شهروندان اقدام و توزیع ماسک در این میادین صورت پذیرد.

فعالیت تمامی معادن و کارگاه‌های عمرانیِ منشا گرد و خاک تعطیل اعلام می‌شود و ادارات محیط زیست و صمت وشهرداری ملزم به نظارت بر این واحدها هستند.

هرگونه فعالیت ورزشی در فضاهای باز در سطح شهرها ممنوع و اداره کل ورزش و جوانان ملزم می‌باشد با اطلاع‌رسانی مناسب، تدابیر لازم را اتخاذ نماید.

تمامی مراکز درمانی و مراکز خدمات جامع سلامت اضطراری در آماده‌باش کامل قرار گیرند.

🇮🇷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha