دوشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۳ |۱۵ محرم ۱۴۴۶ | Jul 22, 2024
سیدحسین مومنی

حوزه/ سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه هیچ الگویی بهتر از جریان کربلا برای بشریت نیست، یادآور شد: در مکتب تربیتی کربلا، شهادت در نظر حضرت قاسم بن الحسن(ع) از عسل شیرین‌تر است در حالی که در نظر مادی‌گرایان مرگ تلخ‌ترین شربت است؛ بنابراین مکتب سید الشهدا(ع) می تواند تلخ‌ترین حوادث را برای انسان به شیرین‌ترین حوادث تبدیل کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین سید حسین مومنی طی سخنانی بعد از نماز عصر در حرم بانوی کرامت اظهار داشت: در ماجرای حضرت نوح(ع) به سبب عدم ایمان آوردن قوم نوح، مقرر شد بلا بر آن امت نازل شود و فقط کسانی که ایمان آورده بودند حق سوار شدن بر کشتی را داشتند.

وی با اشاره به اینکه شرط بهره‌مندی از سفینه نجات نوح و در امان ماندن از عذاب الهی، ایمان به حضرت نوح بود و حتی فرزند حضرت نوح نیز حق سوار شدن نداشت، افزود: این دنیا یک دریای عمیق است و بسیاری از انسان ها در همین بحر عمیق غرق شده‌اند به همین خاطر عاقبت به خیری در عصر غیبت یک امر مهم است.

مومنی تأکید کرد: طبق توصیه های حضرت لقمان نیاز است که در این دنیا یک سفینه ساخته شود که اساس و پایه این سفینه از تقوی، عقل، صبر، توکل، ایمان و علم باشد.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه هیچ الگویی بهتر از جریان کربلا برای بشریت نیست، یادآور شد: در مکتب تربیتی کربلا، شهادت در نظر حضرت قاسم بن الحسن(ع) از عسل شیرین تر است در حالی که در نظر مادی‌گرایان مرگ تلخ‌ترین شربت است.

مؤمنی در ادامه با تأکید بر اینکه نبی گرامی اسلام(ص) می فرماید مثال اهل بیت(ع) من همانند کشتی نوح است که هر کس سوار آن شود نجات پیدا می کند و هر کس سوار نشود غرق خواهد شد، افزود: هر آنچه شرط سوار شدن بر کشتی حضرت نوح بود، همانند آن برای بهره‌مندی از سفینه اهل بیت(ع) نیز شرط است.

مؤمنی با اشاره به برخی روایات کشتی نجات سید الشهدا(ع) را وسیعتر و سریع تر از کشتی نجات سایر اهل بیت(ع) دانست و خاطرنشان کرد: در نوز هدایت سید الشهدا(ع) هیچ ظلمتی راه ندارد و هر کس به این نور متصل شود نجات پیدا می کند؛ همچنین برای بهره مندی از کشتی نجات اباعبدالله(ع) هیچ شرطی وجود ندارد و تمام مخلوقات می توانند سوار بر این کشتی شوند.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت تأکید کرد: سیدالشهدا از تمامی عزاداران استقبال می کنند و به دین و آئین و گذشته افراد کاری ندارد چرا که این کشتی، برای نجات آمده است و انسان را تا ساحل امن می رساند.

مؤمنی یادآور شد: رحمت واسعه سیدالشهدا(ع) تا آخرین لحظات شامل حال کسانی می شود که قصد پیوستن به این قافله را دارند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha