چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۳ |۱۰ محرم ۱۴۴۶ | Jul 17, 2024
طباطبایی

حوزه/ آیت الله طباطبایی نژاد در مورد تخلفات مالیاتی؛ استفاده از تعبیرات منفی و بی احترامی به مردم را نادرست دانست و افزود: افرادی که اقدام به توهین به مردم می کنند را باید با کارکنانی که با صبوری با مردم برخورد می کنند جایگزین کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان،آیت الله سیدیوسف طباطبایی نژاد در دیدار با مدیر کل و معاونین سازمان امور مالیاتی اصفهان ضمن تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) به مسئله تامین بودجه کشور به واسطه درآمد حاصل از نفت و مالیات اشاره کرد و اظهار داشت: عمده بودجه کشور، توسط درآمد نفت و مالیات به دست می آید و دولت نیز از محل در آمدهای نفت و مالیات هزینه های خود را تامین می کند.

وی افزود: این بی انصافی است که برخی در کشوری که تا این میزان برای پیشرفت آن کار شده است بگویند هیچ کاری تاکنون انجام نشده، به عنوان نمونه در حوزه تولید برق اکنون 77 هزار مگاوات در حال مصرف است و این در شرایطی است که پیش از انقلاب بیشتر از7 هزار مگاوات در کشور برق تولید نمی شد.

امام جمعه اصفهان عنوان کرد: پس از انقلاب اسلامی به تمام روستاها زیر ساخت هایی مانند آب، برق، گاز و جاده داده شده و این نمونه ای از پیشرفت های پس از انقلاب است و همه دولت ها در این ساخت و پیشرفت ها نقش داشته اند.

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر تاثیر حسن مدیریت در انجام بهتر امور و برطرف نمودن مشکلات کشور تصریح کرد: عقل مدیریت این گونه است و در زمینه مدیریت مالیاتی نیز همین مسئله صدق می کند.

وی اضافه کرد: در زمینه اخذ مالیات برخی از مدیران تصور می کنند اگر پول بیشتری از مردم دریافت کنند مورد تشویق بالادست خود قرار می گیرند، در حالی که اگر یک نفر از مردم را از دست دهیم، هیچ پولی نمی تواند این ارزش را جایگزین کند و آن را برگرداند؛ زیرا سبب بدبینی مردم نسبت به نظام می شود.

امام جمعه اصفهان افزود: حسابرس خوب برای این مسائل قرار دهید و باید حسابرس اداره مالیات و حسابرس مؤدی در کنار هم به حساب مؤدی رسیدگی کنند، لذا نباید در مردم ایجاد بدبینی کنیم.

آیت الله طباطبایی نژاد در مورد تخلفات مالیاتی، استفاده از تعبیرات منفی و بی احترامی به مردم را نادرست دانست و افزود: افرادی که اقدام به توهین به مردم می کنند را باید با کارکنانی که با صبوری با مردم برخورد می کنند جایگزین کرد.

عضو خبرگان رهبری مدارای با مردم را اصلی مهم عنوان کرد و ادامه داد: همه ما می خواهیم این مبنا را روشن کنیم که اسلام می تواند مملکت را به خوبی اداره کند به گونه ای که همه مردم راضی باشند و این قدرت را دارد.

وی خاطر نشان کرد: در دنیا هیچ حکومتی نظیر حکومت و نظام جمهوری اسلامی به اسلام نزدیکتر نیست و اگر در این نظام یک نفر را طرد کنیم در واقع از اسلام طرد کرده ایم.

98 درصد بودجه استان را مالیات تامین می کند

در ابتدای این دیدار احمدرضا مُدبرنیا مدیرکل سازمان امور مالیاتی اصفهان گزارشی از اقداماتی که در سال گذشته و سه ماهه ابتدای سال جاری توسط این دستگاه انجام شد ارائه کرد و اظهار داشت: 98 درصد بودجه استان را مالیات تامین می کند و سال گذشته بالغ بر 43 هزار میلیارد تومان سهم مالیات در تامین بودجه استان بوده که وصول و به خزانه استان واریز شده است.

وی افزود: از محل ارزش افزوده 4 درصد مربوط به شهرداری ها و دهیاری ها بوده که 12 هزار میلیارد تومان به حساب آنها واریز شده و نسبت به دوره مشابه 40 درصد رشد داشته است.

مدبر نیا عنوان کرد: درسه ماهه اول سال جاری نیز 11 هزار میلیارد تومان مالیات وصول شده که 3 هزار و 200 میلیارد تومان عوارض به حساب شهرداری ها واریز شده است.

وی از دیگر اقدامات این اداره را در حوزه اظهارنامه های مالیاتی بیان کرد و گفت: اقدام دیگری که سال گذشته در کشور برای اولین بار در سامانه مؤدیان اجرایی شد ارسال اظهارنامه پیش فرض بود.

مدیرکل سازمان امور مالیاتی اصفهان خاطر نشان کرد: هم چنین در راستای حمایت از کارگاه های تولیدی، کارگروهی با حضور کارشناسان اتاق بازرگانی و اتاق اصناف تشکیل دادیم و بر اساس آن مشکلاتی که کارگاه های تولیدی و فعالان اقتصادی با آن رو به رو هستند بررسی می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha