شنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۳ |۱۳ محرم ۱۴۴۶ | Jul 20, 2024
تصاویر/ نشست خبری دومین همایش دشمن‌شناسی

علی اصغر سیاحت گفت: ۱۰۰ اثر تا کنون برای ما ارسال شده است و بیش از ۶۰ اثر دیگر نیز در حال بررسی هستند که منتورها و اساتید نیز تعدادی از اثرها را رفت و برگشت داده‌اند و برآورد ما این است که امسال نیز ۲۰۰ اثر داشته باشیم که کیفیت آن به نسبت دوره قبل بسیار بهتر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، نشست خبری دومین همایش بین المللی دشمن شناسی که به همت مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد فرج نژاد پیگیری می‌گردد با حضور علی اصغر سیاحت، مسئول همایش و دکتر محمدحسن فرج نژاد، دبیر اجرایی مؤسسه استاد فرج نژاد به مناسبت سالگرد درگذشت مرحوم فرج نژاد برگزار شد.

ببینید:

تصاویر نشست خبری دومین همایش دشمن‌شناسی

سیاحت، مسئول همایش بین المللی دشمن شناسی با اشاره به تلاش‌های مؤسسه استاد فرج نژاد برای حفظ اندیشه‌های این نخبه برجسته حوزه علمیه قم گفت: سال ۹۵ کتاب دین در سینمای شرق و غرب که منتشر شد، کتابفروشی‌ها قبول نکردند که توزیع شود؛ اما بعد فوت آقای فرج نژاد کتاب خاطرات استاد را در یکی از کتابفروشی‌های معروف دیدم و لذا خاطره می‌ماند و اندیشه میرود.

وی افزود: ما برای ترویج اندیشه‌های ایشان مجموعه‌ای را شکل دادیم که الحمدلله از سالگرد اول ایشان موسسه افتتاح شد و در این سه سال اتفاقات بسیار خوبی رخ داده است که بیش از ۴۰۰ نفر در سال آموزش می‌بینند. از ابتدای تأسیس مؤسسه ما بیش از هزار نفر پذیرش چه به صورت مجازی و چه به صورت حضوری داشتیم که در بیشتر طبقات مؤسسه هم صبح و هم ظهر و هم حتی بیرون از اینجا کلاس‌هایی برگزار می‌شود.

مسئول برگزاری دومین همایش بین المللی دشمن شناسی با اشاره به همایش سال گذشته توضیح داد: سال قبل اولین دوره را برگزار کردیم که بیش از ۲۰۰ اثر به دبیرخانه همایش رسید که بسیاری از دوستان و شاگردان استاد مطالب و کارهایی که کرده بودند را ارسال کردند و ما از بیش از ۲۰ نفر در رشته‌های مختلف تقدیر کردیم که همایش آن به خوبی برگزار شد.

وی افزود: دومین همایش دشمن شناسی که فراخوان زدیم بنا داشتیم همایش را هشتم تیرماه برگزار کنیم؛ اما شهادت آیت الله رئیسی و انتخابات موجب تأخیر شد که به ۱۸ مردادماه انتقال پیدا کرد و بنابراین تا آخر تیرماه مهلت ارسال اثر وجود دارد.

سیاحت با بیان 6 محور جشنواره عنوان کرد: روایت حقیقت که بررسی تقابل گفتمان اقنلاب اسلامی با ناروایت‌های دشمن است، علم استعماری که به نقش غرب در جهت دهی علمی جهان می‌پردازد، نخبه دشمن شناس که بررسی و تبیین منظومه فکری استاد محمدحسین فرج نژاد است، رو به زوال بررسی چالش‌ها و گسست‌های صهیونیسم بین الملل، فتح خیبر پیروزی‌های جبهه مقاومت در مواجهه با رژیم صهیونیستی و پرده تاریک نیز به بررسی اسطوه‌های صهیونیستی در رسانه می‌پردازد.

وی ادامه داد: قالب‌های ارسال اثر به صورت مقاله علمی و ژورنال، طراحی گرافیک، کلیپ و فیلم کوتاه، شعر و داستان کوتاه و کنشگری در فضای مجازی می‌باشد.

مسئول برگزاری دومین همایش بین المللی دشمن شناسی در توضیح وضعیت فعلی همایش ابراز داشت: تاکنون ۱۰۰ اثر برای ما ارسال شده است و بیش از ۶۰ اثر دیگر نیز در حال بررسی هستند. برآورد ما این است که امسال ۲۰۰ اثر داشته باشیم که کیفیت آنها به نسبت دوره قبل بسیار بهتر است.

وی افزود: یک سری کارگاه نیز برگزار کردیم که در قالب‌های شعر و گرافیک و تدوین و مقاله و فضای مجازی بود؛ یادداشت ژورنال یک اثر، طراحی گرافیک ۱۸ اثر، کلیپ و فیلم کوتاه ۵ اثر، کنشگری ۲ اثر و شعر و داستان کوتاه بیش از ۵۰ اثر بوده که از یکم مردادماه داوری می‌کنیم.

سیاحت در پایان با اشاره به اهمیت بحث دشمن شناسی خاطرنشان کرد: مسئله دشمن شناسی به طور جدی مورد غفلت قرار دارد که ضربات نیز زده می‌شود و دشمن با استفاده از گسل‌های موجود در جامعه و کشور بهره برداری‌های خود را انجام می‌دهد و پرواضح است که وقتی دشمن شناسی و نفوذ را روایت نمی‌کنیم و تبدیل فرهنگ نمی‌شود چالش‌هایی را ایجاد کرده است که بایستی در بحث شناخت دشمن به خصوص صهیونیسم و ... فعال‌تر عمل کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha