دوشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۳ |۱۵ محرم ۱۴۴۶ | Jul 22, 2024
شفقت

حوزه/ استاندار لرستان نقد صحیح و سازنده رسانه‌ها را موجب ارتقای فعالیت‌ها دانست و گفت: مرز نقد سازنده و تخریب انصاف است که باید با آموزش و فرهنگ‌سازی اصلاح شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از خرم آباد، ابوطالب شفقت استاندار لرستان عصر یکشنبه در دیدار با هیئت مدیره خانه مطبوعات و رسانه‌های لرستان ضمن تسلیت ایام سوگواری امام حسین(ع) و شهدای کربلا، اظهار داشت: ایام محرم، ایام معرفت، شناخت و عبرت‌آموزی است.

وی با اشاره به اینکه حضرت زینب(س) مسئولیت پیام‌رسانی واقعه مهم عاشورا را بر عهده داشتند، گفت: حضرت زینب(س) الگوی بزرگی برای خبرنگاران در بیان حقایق است و خبرنگاران با تأسی از آن بانوی ولایی باید در راستای آگاهی‌ و روشنگری تلاش داشته باشند.

استاندار لرستان، آئین عزاداری مردم لرستان را متفاوت عنوان کرد و با اشاره به به مشهود بودن مشارکت همه اقشار در عزاداری مردم این استان، ابراز کرد: امام حسین(ع) در زمان، مکان و روز خاصی خلاصه نمی‌شود و خبرنگاران می‌توانند حسینی بودن مردم را به جامعه منتقل کنند.

شفقت با اشاره به فعالیت خوب اصحاب رسانه در لرستان به‌ ویژه در ایام انتخابات، یادآور شد: انتظار داریم این فعالیت‌ها استمرار داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه رسانه‌ها باید با نگاه تحلیلی وقایع را بیان کنند، افزود: خبرنگار باید با برخورداری از اخلاق و حرفه خبرنگاری مسائل را به‌طور دقیق، موشکافانه، ضابطه‌مند و هدفمند برای اصلاح و پیشرفت جامعه بررسی و پیگیری کند تا آرامش در همه سطوح برقرار شود.

استاندار لرستان، با تأکید بر حمایت از خانه مطبوعات و رسانه‌های استان به عنوان یک تشکل صنفی رسمی، خاطرنشان کرد: تلاش می‌شود در این زمینه در استان حداکثر حمایت را داشته باشیم.

شفقت با بیان اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی استان باید تعاملشان را با خانه مطبوعات استان برقرار کنند، تصریح کرد: جایگاه رسمی مطبوعات و رسانه‌ها، خانه مطبوعات است.

استاندار لرستان گفت: براساس قانون، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مسئول توزیع آگهی‌های دولتی است و دستگاه‌های اجرایی استان باید از قانون تمکین کنند.

شفقت با تأکید بر برگزاری شایسته‌ مراسم روز خبرنگار در لرستان، اظهار کرد: همکاری‌های لازم در این زمینه در استان باید براساس منابع قانونی انجام شود.

وی نقد صحیح و سازنده رسانه‌ها را موجب ارتقای فعالیت‌ها دانست و ابراز کرد: مرز نقد سازنده و تخریب انصاف است که باید با آموزش و فرهنگ‌سازی اصلاح شود.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha