دوشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۳ |۱۵ محرم ۱۴۴۶ | Jul 22, 2024
موسسه اخلاق اسلامی

حجت‌الاسلام‌والمسلمین خسروپناه در بازدید از موسسه آموزش عالی اخلاق و تربیت بر نقش مهم اخلاق و ‌تربیت اسلامی در جامعه تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در دیدار با حجت‌الاسلام‌والمسلمین زارعان و جمعی از اساتید و مسئولین موسسه آموزش عالی اخلاق و تربیت اظهار داشت: یکی از توفیقات این موسسه حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر زارعان است که الحمدالله شخصیتی علمی و پژوهشی، فرهنگی و باتجربه ارزشمند بین‌المللی و این کار شبکه‌ای هم که راه انداختید که تقریباً مجموعه‌های مختلف حوزه تعلیم و تربیت و اخلاق، با اشراف شما دارد هدایت می‌شود؛ این‌ یک الگوی خیلی خوبی است برای پیشرفت این عرصه.

وی در ادامه به منشأ روش های فرهنگی زودگذر در جامعه اشاره کرد و اذعان داشت: بسیاری از افرادی که درگیر شبهات اعتقادی می‌شوند، منشأ تربیتی دارد، گرایش برخی نوجوانان و جوانان در برات زودگذر، نمونه ضعف در این ریشه تربیتی است.

وی به عدم تمایل این افراد در گفتگو برای پاسخ به شبهات خود اشاره کرد و گفت: ما یک چالش‌های این‌چنینی در کشور داریم و قطعاً چاره حل این نوع مشکلات، تولید علم و پژوهش در حوزه اخلاق و تربیت است.

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه به دو خلأ حوزه تعلیم و تربیت در کشور اشاره کرد و یادآور شد: خلأ اول، فقدان گفتگوی علمی بین حوزویان و دانشگاهیان است و خلأ دوم، ضعف جدی در حکمرانی تعلیم و تربیت است. در این حوزه کارهایی صورت گرفته است، اما الگو و نظریه وجود ندارد و باید نخبگان این حوزه تمام تلاش و اهتمام خود را جهت پر نمودن این خلأها به‌کارگیرند و به نظریه‌پردازی نیز پرداخته شود.

در این دیدار حجت‌الاسلام‌والمسلمین زارعان نیز به بیان اهداف و برنامه‌های موسسه پرداخت و تصریح کرد: این موسسه قریب به ۱۴ سال از عمر خود را طی کرده و تمرکز کاری موسسه بر مباحث علوم تربیتی، دانش اخلاق و به‌نوعی فعالیت‌های علمی است که حامی دو رشته «تربیت و اخلاق» هست؛ روانشناسی و مشاوره به‌عنوان نمونه دو فعالیتی است که این کار را انجام می‌دهد.

وی در ادامه به عنایت ویژه مرحوم آیت‌الله مصباح و افتتاح این موسسه توسط ایشان اشاره کرد و ابراز داشت: بنا شد که موسسه اخلاق و تربیت، یک موسسه جامعی باشد که یکی از فعالیت‌هایش، موسسه آموزش عالی باشد و هم‌زمان مجوز فعالیت حوزوی را در مباحث اخلاق و تربیت تحت عنوان مرکز تخصصی تعلیم و تربیت را گرفت و همچنین جهت عملی کردن مباحث کاربردی توسط اساتید و فارغ‌التحصیلان خود موسسه، مرکز مشاوره آلا و مرکز رسانه‌ای نیز را اندازی شد.

حجت الاسلام والمسلمین زارعان در بخش پایانی سخنان خود رشد کیفی ‌تلاش برای اخذ مجوز رشته‌های دکتری را از برنامه‌های آینده این موسسه برشمرد.

در ادامه هر یک از مسئولین و اساتید موسسه آموزش عالی اخلاق و تربیت به ایراد سخنان و نکته نظرات خود پرداختند.

حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی‌ در موسسه آموزش عالی اخلاق و تربیت

حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی‌ در موسسه آموزش عالی اخلاق و تربیت

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha