شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ |۲۰ محرم ۱۴۴۶ | Jul 27, 2024
سید حسین مؤمنی

حوزه/ سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه هر چه در عزای امام حسین (ع) خود را مصیبت‌زده‌تر کنیم سنخیت بیشتری با اباعبدالله (ع) پیدا می‌کنیم، گفت: باید مشخص کنیم که در لشکر اباعبدالله (ع) هستیم یا در لشکر یزید، اگر در لشکر امام حسین (ع) هستیم هیچ نشانه‌ای از لشکر یزید نباید در ما باشد و ظاهر و رفتار ما باید مانند ظاهر و رفتار لشکریان اباعبدالله (ع) باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین سید حسین مؤمنی، در مراسم عزاداری در حرم مطهر بانوی کرامت، با بیان اینکه بهترین راه سیروسلوک الی الله سلوک با عاشورا و روضه اباعبدالله علیه‌السلام است، اظهار داشت: در دستگاه اباعبدالله (ع) نیل به مقصود در سیروسلوک تضمین شده است، کمترین آسیب در آن وجود ندارد و حتمی الوصول است.

وی با بیان اینکه برای سیروسلوک در دستگاه اباعبدالله (ع) نیاز به برداشتن قدم‌هایی است، گفت: قدم اول را خود اباعبدالله (ع) برداشته‌اند و جام بلا را سر کشیدند تا جلب رحمت الهی برای بندگان شود و مردم از ضلالت و حیرت خارج شوند.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه امام حسین علیه‌السلام در مقابل مشیت خدا صبر کرد و تسلیم بود، افزود: تمام ابتلائاتی که در کربلا سر اباعبدالله (ع) آمد به اذن و رضایت خود ایشان بود تا سفره‌ای بابرکت برای ما پهن کنند و بهترین زمان بهره‌بردن از این سفره پر برکت دهه اول محرم و شب و روز عاشورا است.

وی با بیان اینکه قدم دوم سیروسلوک در دستگاه اباعبدالله (ع) مصیبت‌زده شدن به مصیبت اباعبدالله (ع) است، گفت: باید هر چه می‌توانیم در مراسم عزاداری و روضه‌خوانی شرکت کنیم و توجه داشته باشیم که هیچ عزاداری جای مقتل خوانی را نمی‌گیرد؛ باید در ظهر عاشورا مقتل خوانده شود تا بدانیم در ظهر عاشورا چه بر اباعبدالله (ع) گذشته است.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین مؤمنی با بیان اینکه در این روزها بهتر است کمتر آب بخوریم تا بتوانیم با اباعبدالله (ع) انس بگیریم، گفت: هرچه می‌توانیم باید خود را شبیه امام حسین و اصحاب ایشان کنیم، جامعه عزا به تن کنیم، خانه را سیاه‌پوش کنیم و هرچه مصیبت‌زده‌تر باشیم سنخیت بیشتر می‌شود.

وی قدم سوم در سیروسلوک در دستگاه اباعبدالله (ع) را مشخص‌کردن مرزها دانست و افزود: باید مشخص کنیم که در لشکر اباعبدالله (ع) هستیم یا در لشکر یزید، اگر در لشکر امام حسین (ع) هستیم هیچ نشانه‌ای از لشکر یزید نباید در ما باشد و ظاهر و رفتار ما باید مانند ظاهر و رفتار لشکریان اباعبدالله (ع) باشد.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت تصریح کرد: نمی‌شود در لشکر امام حسین (ع) بود؛ ولی لباس دشمن ایشان را بر تن کرد، ادبیاتمان دشمن‌پسند باشد و رفتارمان جوری باشد که دشمن را شاد کند؛ در دستگاه اباعبدالله (ع) باید از هر کسی که بوی دشمن را می‌دهد اظهار تنفر و انزجار کنیم.

وی روز عاشورا را روز مرزبندی حق و باطل دانست و گفت: ما با پوشیدن لباس عزای امام حسین (ع) مرز خود را مشخص کرده‌ایم و ظاهر خود را با دوستان اباعبدالله (ع) هماهنگ کرده‌ایم و باید رفتار و گفتار خود را نیز با ایشان هماهنگ کنیم.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین مؤمنی قدم آخر برای سیروسلوک در دستگاه امام حسین (ع) را ازبین‌رفتن حجاب‌ها بین ما و اباعبدالله (ع) دانست و گفت: اگر حجاب‌ها از بین برود انسان به مقام قرب امام‌زمان (عج) می‌رسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha