پنجشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ |۲۵ محرم ۱۴۴۶ | Aug 1, 2024
برگزاری کنفرانس بین‌المللی درباره امام حسین (ع) و انسانیت

حوزه/ شبکه‌ی ایس‌ این این (SNN) به مناسبت موضوع امام حسین (علیه السلام) و انسانیت، کنفرانس بین‌المللی از طریق زوم برگزار کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»،مومبئی/شبکه‌ی ایس‌ این این (SNN) به مناسبت موضوع امام حسین (علیه السلام) و انسانیت، کنفرانس بین‌المللی از طریق زوم برگزار کرد. این کنفرانس با دبیری حجت الاسلام و المسلمین سخاوت حسین برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین سخاوت حسین در سخنرانی خود به نوه پیامبر (ص) ادای احترام کرد و گفت: یا امام حسین (علیه السلام) تنها امام مسلمانان و شیعیان نیستید، بلکه شما شاهنشاه قلب انسانیت هستید. از این رو، عاشقان شما در روز اربعین در کربلا از هر مذهب و دینی دیده می‌شوند.

حجت الاسلام و المسلمین سید شمشاد حسین اترولوی مقیم نروژ، در بیان فضایل امام حسین علیه السلام گفت که امام آن کسی است که به کتاب خدا عمل می‌کند و نظام عدل را برقرار می‌سازد. امام حسین (علیه السلام) هدف قیام خود را امر به معروف و نهی از منکر بیان کرد و این دو چیز نمی‌تواند مختص به دین و مذهب خاصی باشد، بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که قیام امام برای فلاح و بهبود بشریت بود.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد ابراهیم از بنگلورو در سخنرانی خود گفت که امام حسین (علیه السلام) و پدر بزرگوار ایشان همیشه مخالف ظالم و حامی مظلوم بودند. زمانی که دشمنان بر لشکر پدر امام حسین (علیه السلام) آب را بسته بودند، لشکر علی (علیه السلام) حمله‌ای بزرگ کرده و بر آب تسلط یافتند، اما بعد از تسلط بر آب، این لشکر الهی بر دشمن آب را نبست. به همین ترتیب، امام حسین (علیه السلام) در کربلا و کوفه به دشمن آب داده و پیام داد که ما علمداران حقیقی انسانیت هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین فیروز مرزا، امام جمعه و جماعت از ادی‌پور راجستان، در سخنرانی جامع خود گفت که انسان به طور فطری خواهان آزادی است و شخصیت آزادکننده را حسین می‌نامند. ایشان همچنین به شدت ظلم و تعدی صورت گرفته به بندگان خدا در پاراچنار توسط برخی درندگان انسان نما را محکوم کرد.

حجت الاسلام و المسلمین سید نفیس حیدر تقوی از آمریکا در سخنانی، عظمت عزاداران را بیان کرده و گفت که عزاداری، عملی است که هر کسی دوست دارد میزبان آن باشد. حقیقت این است که زائر امام حسین (علیه السلام) هنگامی که در حرم نماز می‌خواند، با خواندن کامل نماز اعلام می‌کند که ما به عنوان میهمان حضور نداریم بلکه به عنوان میزبان در خدمت امام خود حاضر شده‌ایم.

حجت الاسلام و المسلمین اسلم رضوی از پونا مهاراشترا، در ادای احترام به بارگاه ملکوتی سومین اختر تابناک ولایت و امامت، گفت که امام حسین (علیه السلام) با عمل خود تا صبح قیامت به انسان‌ها پیامی داد که همیشه از مظلومان حمایت کرده و با ظالمان مخالفت کنند و پیروان شما امروز نیز در حال عمل به این پیام الهی هستند و علیه ظالمان در حال نبردند و به جهانیان پیامی می‌دهند که تنها کسی که پیام حسین را به درستی درک کرده، می‌تواند از انسانیت حمایت واقعی کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha