چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ |۱۵ صفر ۱۴۴۶ | Aug 21, 2024
البقیع آرگنائزیشن

حوزه/ به مناسبت اربعین حسینی، کنفرانسی بین‌المللی از طریق زوم توسط کانال SNN با دبیری مولانا سید شمشاد حسین اترولوی برگزار شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، به مناسبت اربعین حسینی، کنفرانسی بین‌المللی از طریق زوم توسط کانال SNN با دبیری مولانا سید شمشاد حسین اترولوی برگزار شد.

این کنفرانس با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سید حسین علی نواب از آمریکا آغاز شد. وی در سخنان خود بیان کرد که این شرف بزرگی است که نصیب زائران امام حسین (ع) شده است که در حال حاضر از نجف به سمت کربلا پیاده‌روی می‌کنند. وی از علما خواست تا پیام امام حسین (ع) را در مسیر نجف و کربلا به مردم برسانند و تأکید کرد که افراد دارای ثروت، کسانی که توان مالی برای زیارت کربلا ندارند را یاری کنند.

از نروژ، حجت الاسلام و المسلمین سید شمشاد حسین اترولوی در سخنرانی خود به بیان عظمت اربعین امام حسین (ع) پرداخت و گفت: میلیون‌ها زائر به کربلای معلی رسیده‌اند تا از نزدیک به بارگاه ملکوتی سیدالشهداء ادای احترام کنند. وی به اهمیت عدد چهل در معارف دینی اشاره کرد و اظهار داشت که اربعین به معنای چهل روز از شهادت امام حسین (ع) بوده و این عدد در اسلام اهمیت بسیاری دارد.

در ادامه، مولانا سید نفیس حیدر تقوی از آمریکا به بیان عظمت اربعین پرداخت و گفت: اربعین به این دلیل گرامی داشته می‌شود که به دلایل مختلف، چهل‌مین روز شهادت امام حسین (ع) گرامی داشته نشد. وی تأکید کرد که فلسفه قربانی امام حسین (ع) باید به زائران کربلا منتقل شود، چرا که واقعه کربلا یک انفجار نور بود.

از شهر لکهنو، مولانا غلام حسین صدف زیدی، پروفسور شیعه کالج لکهنو، گفت: اربعین امام حسین (ع) آگاهی و ادراک ما را بیدار می‌کند و ما را آماده می‌کند تا علیه ظلم صدایمان را بلند کنیم.

از شهر پونا، مهاراشترا، مولانا اسلم رضوی به بیان عظمت اربعین امام حسین (ع) پرداخت و گفت: اگر کسی می‌خواهد معنای حقیقی برادری را ببیند، باید در ایام اربعین به کربلا بیاید. وی به میهمان‌نوازی مردم عراق اشاره کرد که چگونه با جمع‌آوری پول یک ساله، در ایام اربعین از زائران امام حسین (ع) پذیرایی می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha