سه‌شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ |۱۴ صفر ۱۴۴۶ | Aug 20, 2024
اربعین

حوزه/ مسئول گروه تبلیغی جهادی نائبه‌الحسین(س) ایام اربعین را، یکی از ظرفیت‌های برجسته تبلیغی خواند و گفت: زائران اربعین در فضای معنوی خاص این ایام، آمادگی بیشتری برای پذیرش آموزه‌های دینی دارند

خانم احمدی‌زهان از مبلغان جهادی حوزه علمیه خراسان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، در خصوص حضور بانوان طلبه در جمع زائران حسینی گفت: مهم‌ترین رسالت حوزویان امر خطیر تبلیغ است و این ایام که یکی از ظرفیت‌های برجسته تبلیغی به شمار می‌آید، طلاب خواهر حوزه علمیه خراسان با خلوص نیت در راه امام حسین(علیه‌السلام) به تبلیغ دین برای تمام سنین می‌پردازند.

وی اضافه کرد: اینجا هوا مانند دلهای عاشقان اباعبدالله(علیه‌السلام) گرم است، ولی این گرمای هوا، مانع فعالیت طلاب نشده است.

مسئول گروه جهادی نائبه‌الحسین(س) در خصوص برخورد مبلغان با زائران حسینی گفت: بانوان طلبه در این ایام طبق آموزه‌های قرآنی پیامبرگونه وارد عرصه تبلیغ و صحبت با زائران شوند و با نرمی و محبت و استفاده از استدلال آنان را، به معارف دینی دعوت کنند.

مسئول تربیتی تبلیغی مدرسه علمیه اسلام‌شناسی حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها با بیان اینکه در ایام اربعین به‌دلیل فضای معنوی، مردم آمادگی بیشتری برای پذیرش آموزه‌های دینی دارند، و این ایام بهترین فرصت برای فعالیت‌های تبلیغی است، گفت: ۵ نفر از مبلغان پس از استقرار در موکب سبزواری‌ها واقع در شهر کربلا، فعالیت‌های تبلیغی خود را در قالب برگزاری حلقه‌های معرفتی، کار با کودک، برپایی مراسمات عزاداری، ارتباط با نوجوان، اقامه نماز جماعت و... آغاز کردند.

احمدی زهان در پایان با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین رسالت‌های حوزویان تبلیغ است، به برگزاری دوره‌های توانمندسازی ویژه مبلغان تاکید کرد و گفت: مبلغان برای ادای این رسالت در سفر تبلیغی اربعین باید دانش و مهارت خود را افزایش دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha