پنجشنبه ۸ شهریور ۱۴۰۳ |۲۳ صفر ۱۴۴۶ | Aug 29, 2024
آیت الله مقتدایی

حوزه/ قائم مقام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: حضور جدی بانوان اندیشمند حوزوی در میدان‌های مهم و تأثیرگذار سیاستگذاری و قانونگذاری برای خدمت به کشور ضروری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت‌الله مرتضی مقتدایی، عضو شورای سیاست گذاری حوزه های علمیه خواهران کشور عصر چهارشنبه هفتم شهریورماه در دیدار رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی و برخی از مدیران گروه های علمی این مرکز، اظهار کرد: امروز نقش مؤثر و ارزشمند بانوان در جهات متعدد سیاستگذاری و قانونگذاری بر کسی پوشیده نیست و بانوان فاضل و ممتاز حوزوی برای کمک به نظام قانونگذاری کشور آماده خدمت هستند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: تیمی از بانوان فاضل و ممتاز حوزوی متناسب با سیاست‌های مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی برای از استفاده از ظرفیت‌های فقهی و دانش‌های حوزوی در رفع نیازمندهای نظام قانونگذاری، وارد میدان اقدام و عمل خواهند شد.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: ما از این بانوان طلبه، که از کانال مدیران حوزوی معرفی خواهند شد، درخواست خواهیم کرد بر مأموریتی که مرکز تحقیقات اسلامی مجلس به عنوان پل ارتباطی میان حوزه های علمیه و نظام قانونگذاری به آنها محول می‌کند، متمرکز شوند و تمام تلاش خود را در این زمینه به کار گیرند.

وی همکاری حوزه های علمیه خواهران با مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی را مهم و تعیین کننده دانست و بیان کرد: باید در اموری که نیازمند نظام و کشور است، همه حضور فعال داشته باشیم.

آیت الله مقتدایی با اشاره به پیشنهادات مطرح شده در این نشست از جمله آموزش هدفمند جمعی از طلاب جهت تمرکز در مباحث قانونگذاری، حضور مؤثر طلاب و فضلای حوزه در کمیسیون‌های تخصصی مجلس و هدفمند شدن پژوهش‌های حوزوی جهت رفع خلأهای قانونی کشور از منظر دینی گفت: پیشنهاداتی که در این نشست مشترک مطرح شده، باید جامع عمل پوشانده شود.

در این نشست حجج اسلام والمسلمین جواد عبادی از گروه اقتصاد مرکز، رضا پورصدقی از شورای فقهی مرکز و مهدی صمدی از گروه تولیدی و زیربنایی مرکز تحقیقات اسلامی و رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی مجلس پیشنهادهایی را ارائه دادند.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha