یکشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ |۲۸ محرم ۱۴۴۶ | Aug 4, 2024
ساوه

حوزه/مدیر موسسه آموزش عالی ریحانه الرسول (س) ساوه گفت: مبلغین در مدارس علمیه شهرستان ساوه با جهاد تبیین به تبیین مسائل اخلاقی سیاسی و اجتماعی پرداخته و به خوبی جهاد خود را در این راستا انجام می‌دهند.

نجیبه کرمی مدیر موسسه آموزش عالی ریحانه الرسول (س) ساوه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در اراک گفت: مبلغین در حوزه علمیه شهرستان ساوه به فرمایش ولی امر خود عمل کرده و با این هدف(جهاد تبیین )باشناسایی آسیب‌هایی منطقه، به محافل فرهنگی مذهبی از جمله مساجد هیات‌های مذهبی و جلسات خانگی شرکت کرده و به تبیین مسائل اخلاقی سیاسی و اجتماعی بپردازند.

وی ادامه داد: مبلغین باید به خوبی جهاد خود را در این راستا انجام دهند و همانطور که حضرت زینب سلام الله و حضرت فاطمه معصومه(س)، نهضت امام حسین(ع) و امام رضا (ع) را تبیین کردند این بانوان نیز در جهاد و روایت گری دستاوردهای انقلاب اسلامی وتمدن سازی و الگوی سوم زن مسلمان تلاش کنند تا گامی هرچند کوچک برای رسیدن به آن حیات طیبه داشته باشند.

مدیر موسسه آموزش عالی ریحانه الرسول (س) ساوه گفت: اکثر این مبلغین و طلاب در سطوح عالی حوزوی تعلیم دیده و به صورت فعال در حوزه‌های فرهنگی در سطح شهر شرکت کرده اند.

کرمی با بیان اینکه این مبلغات در سطوح مختلف مشغول تبیین هستند، تصریح کرد: یکی از وظایف بانوان در سطح اجتماع فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی است. از جمله بانوان مبلغ طلاب حوزه‌های علمی شهرستان ساوه است.

وی گفت: در عصری که زندگی می‌کنیم ،مبلغین باید توانمند و کارآمد در این راستا فعالیت شبانه روزی کنند یا به عبارت بهتر در این راستا به فرمایش حضرت آقا باید جهاد کنند، جهاد به معنای مبارزه است و مبارزه در شکل‌های متفاوتی است: جهاد اکبر، جهاد اصغر و جهاد کبیر.

مدیر موسسه آموزش عالی ریحانه الرسول (س) ساوه اظهار داشت: از آنجایی که دشمن اقتضائات متفاوتی دارد ،لذا باید برای مبارزه با او نیز اقتضائات خودش را انتخاب کنیم تا جامعه را به آن قله برسانیم. جهاد کبیر به معنای اطاعت نکردن از دشمن در میدان‌های مختلف مثل سیاست، اقتصاد فرهنگ و هنر می باشد.

کرمی گفت: در این خصوص باید بسیار اندیشمندانه و دقیق رفتار کنیم؛ چرا که به فرمایش مقام معظم رهبری دشمن به جد برای صد سال آینده ما نیز فکر کرده است ،پس در یک جهاد تبیین یا به عبارتی یک عملیات باید سه مرحله: ۱- عملیات شناسایی ۲-طرح‌ریزی عملیات ۳- اقدام جهادی را داشته باشیم.

وی گفت: در شناسایی دشمن باید متوجه باشیم در کدام عرصه است :عرصه فردی است یا خانوادگی یا اجتماعی، لذا اگر ما عملیات شناسایی را خوب انجام ندهیم، به مثابه این است که ما نمی‌دانیم دشمن در کدام طرف ما ایستاده است و بدون هدف، فقط مشغول تیراندازی هستیم.

مدیر موسسه آموزش عالی ریحانه الرسول (س) ساوه خاطر نشان کرد:باید بدانیم با دشمن چگونه ،چه ابزاری چه روشی با چه ایادی مبارزه کنیم؟ اگر بتوانیم این دو مرحله را خوب ارزیابی کنیم، می توانیم با یک اقدام جهادی مناسب و با تشکیل قرارگاه آسیب پیش رو را نقطه زنی نموده و بتوانیم بر دشمن پیروز شویم.

کرمی در پایان افزود: همچنین یکی از فعالیت‌های بانوان ویژه طلاب شهرستان آماده سازی جهت پیاده‌روی اربعین است. از جمله این فعالیت‌های آماده سازی مواد غذایی برای موکب‌هایی که در کربلا یا نجف مستقر هستند و یا به شکل مبلغ ،ارائه خدمات بهداشتی و فعال در حوزه کودک در موکب‌های بین راهی و یا مستقر در کشور عراق می باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha