پنجشنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۳ |۱۱ محرم ۱۴۴۶ | Jul 18, 2024
تصاویر/برگزاری همایش رهپویان زینبی در میجد انقلاب ساوه

حوزه/ مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: جامعه ای مقاوم می باشد که همه‌ اقشار جامعه در مقاومت و پایداری نقش اساسی داشته باشند و محور اصلی مقاومت و تشکیل اراده ی جمعی برای مقاومت، بانوان هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، همایش بزرگ رهروان زینبی سلام الله علیها با حضور پرشکوه بانوان مومن و ولایتمدار ساوجی با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین فراهانی مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی استان مرکزی صبح امروز در مسجد انقلاب برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین فراهانی با اشاره به کلید واژه استمرار در گفتمان مقاومت گفت: استمرار کلید واژه ای است که در مسیر رشد و کمال انسان یکی از نیاز های ضروری می باشد و در گفتمان مقاومت به معنای ثابت قدم بودن و پایداری در مسیر گفتمان مقاومت است.

وی در تعریف مقاومت اجتماعی افزود: جامعه ای مقاوم می باشدکه همه‌ اقشار جامعه در مقاومت و پایداری نقش اساسی داشته باشند و محور اصلی مقاومت و تشکیل اراده ی جمعی برای مقاومت، بانوان هستند.

مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی استان مرکزی با اشاره به اینکه حضرت زینب(س) تاریخ کربلا را روایت کرده است تصریح کرد: زنان محور تحرکات و جریانات اساسی در جامعه هستند و سه ویژگی ذاتی بانوان؛ ظرفیت بُعد احساسی _ عاطفی بانوان، قدرت بیان و هنر ارتباط موثر بانوان و ویژگی حسّ مادری بانوان در ایجاد حرکت و اراده جمعی و مقاومت و پایداری نقش محوری دارد.

حجت الاسلام والمسلمین فراهانی در خاتمه به دو وظیفه اصلی بانوان در جامعه پرداخته و اظهار کرد: انسان سازی و حضور موثر و روایتگری بانوان در جامعه؛ دو ویژگی اساسی بانوان می باشد و آنچه که باعث برچیده شدن اغتشاشات گذشته در جامعه گردید حضور بانوان در جامعه و مقاومت نمودن و همراهی نکردن آنان با تمدن برهنگی بود.

گفتنی است اجرای گروه سرود دختران امامزاده سید اسحاق(ع)، برگزاری نمایشگاه جواهرانه توسط کنشگران عفاف و حجاب موسسه آموزش عالی حوزوی ریحانه الرسول(س)، قرائت میثاق نامه بانوان با حضرت زینب(س) و مداحی و روضه خوانی کربلایی قراخانلو از برنامه دیگر این مراسم بود.

لازم به ذکر است این برنامه با معاونت و مشارکت دفتر تبلیغات اسلامی،اداره اوقاف و امور خیریه، بسیج خواهران، مدارس علمیه خواهران، کانون های خادمیاری رضوی و هیئات مذهبی برگزار گردید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha