پنجشنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۳ |۱۱ محرم ۱۴۴۶ | Jul 18, 2024
کد خبر: 1171056
۲۸ تیر ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۷
اراک

حوزه/نشست اخلاقی پیرامون گناهان زبان در مدرسه علمیه فاطمه الزهرا اراک برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک،نشست اخلاقی پیرامون گناهان زبان با حضور خانم نظام آبادی استاد مدرسه علمیه فاطمه الزهرا اراک برگزار شد.

خانم نظام آبادی بیان کرد: زبان ، این عضو بدن که کوچک ولی جرمش بزرگ هست راباید تحت نظر عقل و شرع مهار کنیم.

وی گفت: طبع انسان به آزادی زبان تمایل دارد و در شریعت هم به حفظ و کنترل آن به شدت ترغیب شده و در فضیلت سکوت و کم حرفی خیلی تاکید شده است.

نظام آبادی تصریح کرد: باید بررسی کرد که لغزش ها زبان چه چیز هست؟اما گناهانی که انسان به وسیله زبان مرتکب می شود عبارت از بیهوده گویی خرده گیری، خودنمایی، مجادله،مرافعه، فحش و بد زبانی شوخی نابجا ،تمسخر و استهزا افشای راز دیگران، غیبت، دروغ ،سخن چینی، دو زبانی و .... است.

وی افزود: اولین لغزش زبان بیهوده گویی است. بیهوده گرایی فرصت تفکر و ذکر را از انسان می گیرد و لحظات عمر را بی هیچ دستاوردی بر باد می دهد.

این استاد حوزه خاطر نشان کرد: پیامبر گرامی اسلام فرمودند خوشا به حال کسی که زیادی سخنش را برای خودش نگه دارد و زیادی مالش را به دیگران می بخشد. پرگویی تبدیل به یک بیماری می شود که درمانش جز با توجه و مواظبت ممکن نیست.

وی ادامه داد: انسان در صورتی از پرگویی دست بر می دارد که بفهمد که مرگی در پیش است و در برابر هر کلمه ای که می گویید مسئول و بداند لحظاتی که با سخنان بیهوده از دست می دهد و این زبان ابزاری است که می تواند به وسیله آن بهشت و یا برعکس می تواند به وسیله آن جهنم را بدست بیاورد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha