سه‌شنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۳ |۹ محرم ۱۴۴۶ | Jul 16, 2024
یادواره شهدای هنرمند خراسان جنوبی

حوزه / حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری با بیان اینکه جمع شدن عزاداران حسینی در کنار یکدیگر، سبب قدرت و قوت اسلام می‌شود، گفت: زمانی که با هم جمع می‌شویم قوی خواهیم شد و دشمن از این قوت می‌ترسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین محمدمهدی ماندگاری در مراسم عزاداری محرم که در حرم حضرت زینب(س) اخت الرضا برگزار شد، با اشاره به پرسشی در مورد چیستی و چرایی عزاداری برای سیدالشهدا(ع) و دلیل شرکت در روضه‌های امام حسین(ع)، اظهار داشت: عزاداری تعظیم شعائر الهی است و قرآن کریم نیز می‌فرماید " وَمَن یُعَظِّمۡ شَعَـٰٓئِرَ ٱللَّهِ فَإِنَّهَا مِن تَقۡوَی ٱلۡقُلُوبِ ".

وی افزود: شعائر به معنای پرچم است، هم چنان که حرم دختر موسی بن جعفر(ع) یک پرچم است و این پرچم همه را به سمت خاندان پیامبر دعوت می‌کند.

این کارشناس مذهبی، عزاداری، حرم و دیگر نمادهای اسلامی را پرچمی بیان کرد و گفت: چادر مشکی بانوان نیز یک پرچم است و دشمن به دلیل این که چادر پرچم اسلام است، با آن مخالفت می‌کند.

وی اضافه کرد: عزاداری ضمن آنکه یک پرچم است، یک آیه الهی نیز می‌باشد، امام حسین فدای دین خدا شد و هر فردی که به عزاداری می‌آید در واقع این عزاداری، نشانه خدا است و امام حسین(ع) و عزای امام هم یک آیت الهی است.

حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری، با تأکید بر اینکه عزاداری، تداوم راه امام حسین(ع) است، تصریح کرد: افرادی که به عزاداری حضرت می‌آیند به گونه‌ای پیوند خود با خدا و امام را حفظ کرده‌اند، به همین دلیل نیز دشمن موفق نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: عزاداری امام حسین(ع) خنثی کننده تهاجم دشمنان است و تا زمانی که عزای سیدالشهدا(ع) وجود داشته باشد، دشمنان نمی‌توانند بر ما مسلط شوند و در واقع عزاداری برای امام مصداق آیه " وَأَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ " می‌باشد.

استاد حوزه، جمع شدن عزاداران حسینی در کنار یکدیگر را سبب قدرت و قوت اسلام عنوان کرد و ادامه داد: زمانی که با هم جمع می‌شویم، قوی خواهیم شد و دشمن از این قوت می‌ترسد، که در همین راستا جمعیت بی‌نظیر و با عظمت اربعین حسینی نیز پشت دشمنان را می‌لرزاند.

وی عزاداری امام حسین(ع) را بزرگ‌ترین تعاون و تعاونی هستی دانست و ابراز کرد: به این دلیل به عزاداری امام می‌آییم زیرا سبب حفظ اسلام است، هم‌چنان که امام(ره) فرمود "این محرم و صفر است که اسلام را نگه داشته" و اگر این محرم و صفر نبود، بنی امیه و بنی عباس اجازه نمی‌دادند اسلام باقی بماند.

حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری، خاطرنشان کرد: امام صادق(ع) می‌فرماید "السلام نبوی الحدوث و حسینی البقاء" است، بنابراین نشستن در مجالس و روضه حضرت اسلام را حفظ کرده است، چرا که دنیا متوجه می‌شود اسلام طرفدار دارد.

وی مجلس امام حسین(ع) را تحول آفرین دانست و اظهار کرد: در زیارت اربعین می‌خوانیم " وَ بَذَلَ مُهْجَتَهُ فِیکَ لِیَسْتَنْقِذَ عِبَادَکَ مِنَ الْجَهَالَهِ وَ حَیْرَهِ الضَّلَالَهِ"، امام حسین شهید شد تا انسان‌ها را از جهل و نادانی و ضلالت نجات دهد و مجلس امام حسین کلاس درس است و شهدا، خوبان و علما در این مجلس آموزش دیدند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha