چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۳ |۱۰ محرم ۱۴۴۶ | Jul 17, 2024
موکب

حوزه / اربعین امسال افزون بر خدمات سال‌های گذشته در ۱۴ موکب، طی مذاکراتی که آستان مقدس حضرت زینب (س)، خواهر امام رضا (ع) در اصفهان با بنیاد «دعبل» انجام داده، مقرر شده خدمات فرهنگی زیر نظر این بنیاد انجام شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اصفهان، همزمان با فرارسیدن گردهمایی اربعین، آستان مقدس حضرت زینب(س)، خواهر امام رضا (ع) در اصفهان، اقدام به برپایی موکب و ارائه خدمات متعدد به زائران امام حسین (ع) می‌کند.

این آستان مقدس در سال‌گذشته ۱۴ موکب در نقاط مختلف برپا و خدماتی همچون شست و شوی لباس و یخ‌سازی و بسته‌بندی آب (به ویژه در عمود ۸۰۹) به زائران ارائه کرده و امسال قرار بر این شده تا فضای دیگری نیز به فضای قبلی اضافه و خدمات بیشتری همچون خدمات فرهنگی و تعمیراتی به زائران ارائه شود.

در همین راستا رایزنی‌ها و مذاکراتی با مسئولان موکب «حاتم طایی»، عمود ۴۸۰ که چندی پیش از حرم مطهر خواهر امام رضا (ع) در اصفهان بازدید کرد، انجام شده است.

براین اساس قرار است به غیر از شست و شوی لباس و استقرار دستگاه یخ‌سازی و بسته‌بندی آب در این موکب، خدمات فرهنگی نیز ارائه شود، ارائه این خدمات از ۱۵ روز قبل از اربعین آغاز خواهد شد.

البته ارائه خدمات فرهنگی مثل چهارپایه خوانی، مداحی، پرده‌خوانی، مداحی و سخنرانی و همچنین برگزاری آیین‌هایی همچون «صفه‌خوانی» و قرائت قرآن و شمع گردانی، تعزیه‌خوانی، سرود، نمایش و راه‌اندازی غرفه کودک در عمود ۸۰۹ در سال گذشته نیز انجام شد که با استقبال بسیار خوب زائران همراه بود.

امسال هم این خدمات در سایر موکب‌ها ادامه خواهد یافت، همچنین با مذاکراتی که آستان مقدس حضرت زینب (س)، خواهر امام رضا (ع) در اصفهان با بنیاد «دعبل» انجام داده مقرر شده تا امسال خدمات فرهنگی زیر نظر این بنیاد انجام شود.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha