چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ |۱۵ صفر ۱۴۴۶ | Aug 21, 2024
طلبه مدرسه علمیه آیت‌الله مدنی کاشان از پایان‌نامه خود دفاع کرد

حوزه/ معاون پژوهش مدرسه علمیه آیت‌الله مدنی کاشان گفت: با حضور استادان حوزه از پایان‌نامه «آثار اعتقاد به توحید در زندگی اجتماعی از منظر مقام معظم رهبری (مدّظلّه‌العالی)» در این مدرسه دفاع شد.

حجت‌الاسلام عبدالرضا عربT معاون پژوهش مدرسه علمیه آیت‌الله مدنی کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از کاشان، افزود: روح‌الله جعفری اکبرآبادی» طلبه محقق این مدرسه در جلسه‌ دفاعیه از تحقیق پایانی خود دفاع کرد.

وی افزود: «آثار اعتقاد به توحید در زندگی اجتماعی از منظر مقام معظم رهبری (مدّظلّه‌العالی)» با هدف بیان برخی آثار اعتقاد به توحید در زندگی اجتماعی از منظر معظم‌له با روش تحلیلی، توصیفی و با استناد به منابع کتابخانه‌ای و رایانه‌ای نگاشته شده است.

معاون پژوهش مدرسه علمیه آیت‌الله مدنی کاشان تصریح کرد: به منظور دستیابی به اهداف پژوهش، طلبه محقق «روح‌الله جعفری اکبرآبادی» از میان چندین کتاب و بیانات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی امام خامنه‌ای (مدّظلّه‌العالی) مواردی را گزینش و سپس در این پایان‌نامه سامان‌دهی کرده است.

به گفته وی، در تمام زمان‌ها از صدر اسلام تاکنون مردم با مشکلات زیادی روبه‌رو بوده و هستند که برای برون رفت از مشکلات به این نظریه رسیده‌ایم که انسان‌ها با دیدگاه توحیدی می‌توانند بسیاری از مشکلات را به راحتی برطرف کنند.

نویسنده این پایان‌نامه نیز گفت: اینکه انسان‌ها بتوانند با نفس خود مبارزه و نسبت به همدیگر ابزار محبت و مهربانی کنند، آرزوهای دور و دراز را از بین ببرند، شجاع، نترس و مسئولیت پذیر باشند، عدالت و انصاف و جوانمردی به خرج بدهند و از گناهانی که مرتکب می شوند، استغفار کنند تمامی این موارد از دیدگاه مقام معظم رهبری (مدّظلّه‌العالی) ریشه در گرایش و پایبندی به توحید دارد.

روح‌الله جعفری اکبرآبادی اظهار داشت: احترام به یکدیگر، داشتن اخلاق و رفتار اجتماعی پسندیده، نداشتن غرور تکبر، صادق، راستگو، متواضع و خاشع بودن و در نهایت بوجود آوردن جامعه سالم و پایبند به اسلام و دین از دیگر مقوله‌هایی است که در دیدگاه رهبر فرزانه انقلاب ریشه در گرایش و پای‌بندی به وحدانیت خداوند سبحان دارد چراکه معظم‌له قائل هستند که با اعتقاد کامل انسان‌ها به توحید، می‌توان بر تمامی مشکلات فائق و آنها را حل کرد.

گفتنی استT حجج‌اسلام سیدمجتبی موسوی‌منش و عبدالرضا عرب استادهای راهنما و ارزیابی پایان‌نامه «آثار اعتقاد به توحید در زندگی اجتماعی از منظر مقام معظم رهبری (مدّظلّه‌العالی)» را بر عهده داشته‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha