شنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ |۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 7, 2024
بانوان طلبه

حوزه/ مسئول اداره فرهنگی تبلیغی دفتر خواهران حوزه علمیه خراسان، ضمن تشریح خدمات و فعالیت‌های خواهران مُبلغ در ایام اربعین و دهه پایانی ماه صفر گفت: در این ایام بیش از ۱۰۰۰ نفر از خواهران مُبلغ در کشور عراق و شهرستان‌های استان خراسان رضوی و مشهد، به ارائه خدمات تبلیغی به زائران حسینی و رضوی پرداختند.

خانم‌ فاطمه علیشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، خدمت به زائران اربعین و رضوی را مایه سرافرازی و عزت حوزه‌های علمیه دانست و گفت: رسالت حوزه‌های علمیه خدمت‌رسانی به آحاد جامعه می‌باشد، هر فردی که در راه خدا خدمتی انجام دهد، هرچند که ناچیز باشد، اجر و ثواب بسیاری به‌همراه دارد، و مصداق آیه شریفه «مَنْ کانَ یُرِیدُ الْعِزَّةَ فَلِلَّهِ الْعِزَّةُ جَمِیعا» است.

وی با بیان اینکه اداره فرهنگی تبلیغی دفتر خواهران حوزه علمیه خراسان در راستای خدمت‌رسانی تبلیغی به زائران رضوی، اقدام به شناسایی مبلغان، توانمندسازی و شناسایی مکان و ایستگاه‌های استقرار زائران در سطح شهر نمود، افزود: بر همین اساس قرارگاهی در محل مدرسه علمیه فاطمه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها توس، جهت برگزاری جلسات هماهنگی و تقسیم گروه‌های جهادی در محورها و مواکب خدمت‌رسانی دایر شد.

مسئول اداره فرهنگی تبلیغی دفتر خواهران حوزه علمیه خراسان با اشاره به اینکه ۷ محور مواصلاتی در جاده‌های سرخس، فریمان، چناران، ملک‌آباد، قدیم، کلات و گلبهار توسط مبلغان مدارس علمیه خواهران پوشش‌دهی شد، ابراز کرد: همچنین طلاب و مبلغان در اسکان‌های سطح شهر اعم از ورزشگاه امام رضا علیه‌السلام،‌ مدارس علمیه رضویه، مطهره، بیت‌الزهرا سلام‌الله‌علیها و بسیاری از مدارس آموزش و پرورش و مساجد به ارائه فعالیت‌های تبلیغی پرداختند.

علیشاهی بیان داشت: سخنرانی، برگزاری حلقه‌های معرفتی، ارائه مشاوره‌های فردی و گروهی، پاسخگویی به مسائل شرعی، تصحیح قرائت نماز و وضو، اقامه نماز جماعت، کار با کودک و نوجوان و.... از جمله فعالیت‌های خواهران مبلغ در مواکب و مکان‌های اسکان بود.

وی در ادامه به خدمات تبلیغی خواهران مُبلغ در ایام اربعین حسینی پرداخت و گفت: ۸۵ نفر از خواهران مُبلغ در قالب ۱۱ گروه جهادی همزمان با ایام اربعین حسینی جهت انجام فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی به کشور عراق عزیمت کردند.

علیشاهی تصریح کرد: در راستای خدمت‌رسانی به زائران حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام، خواهران مُبلغ در ۱۱ موکب در شهرهای نجف و کربلا مستقر شدند.

مسئول اداره فرهنگی تبلیغی دفتر خواهران حوزه علمیه خراسان به تشریح فعالیت‌های خواهران مبلغ در ایام اربعین حسینی پرداخت و گفت: در این ایام ۳۷۷ جلسه سخنرانی، ۱۱۵۳ حلقه معرفتی، ۳۵۷ پاسخگویی به شبهات، ۳۰۸۲ تبلیغ چهره‌به‌چهره، ۱۱۰۱ امربه‌معروف، ۷۲۸ ارائه مشاوره، ۲۰۰۷ جلسه کار با کودک، ۸۰۰۰ تصحیح قرائت نماز و وضو، ۷۸ جلسه مداحی و ۲۸۶۴ پاسخگویی به سوالات شرعی توسط مبلغان انجام شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha