سه‌شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ |۶ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 10, 2024
تصاویر/ طلاب گروه جهادی نسل ظهور جهت ساخت سقاخانه

حوزه/ رئیس بسیج سازندگی کشور از فعالیت یک میلیون جوان در ۶۳ هزار گروه جهادی در سطح کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از بیرجند، سردار زهرایی، صبح امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی اظهار کرد: خرسندیم که جریانی در کشور با تاکید ویژه مقام معظم رهبری به نام جریان حرکت‌های جهادی شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه ادغام جهاد سازندگی با وزارت کشاورزی کاملاً یک اقدام نامنصفانه بود، گفت: با تدبیر حضرت آقا و بعد از اینکه ایشان حرکت گروه‌های جهادی را مشاهده کردند بسیج سازندگی را راه اندازی کردند.

رئیس بسیج سازندگی کشور ادامه داد: در طول دهه اخیر جریان‌های جهادی رشد کمی و کیفی پیدا کردند و در حال حاضر ۶۳ هزار گروه جهادی با فعالیت یک میلیون جوان را در سطح کشور داریم.

زهرایی با گلایه از اینکه جریان جهادی مورد طمع سیاسیون واقع شده و برخی خود را پدر خوانده این گروه‌ها می‌دانند، تأکید کرد: با توجه به زلزله سال ۴۷ در فردوس و حضور حضرت آقا به عنوان یک طلبه در گروه‌های جهادی مبدا حرکت‌های جهادی را در فردوس گذاشتیم و روز ملی حرکت‌های جهادی در تقویم نیز ثبت شده است.

وی بیان کرد: طبق برنامه ریزی انجام شده اجلاسیه شهدای جهادگر کشور هم به همین مناسبت فردا با حضور مسئولان استانی و کشوری و خانواده شهدای جهادگر در فردوس برگزار می‌شود.

رئیس بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه امسال وزارت آموزش و پرورش در مرمت مدارس مشکل داشت، گفت: در این راستا ۱۰ هزار مدرسه توسط گروه‌های جهادی مرمت و برای سال تحصیلی جدید آماده شد.

وی ادامه داد: در طرح بنای همدلی نیز ۸ هزار مسکن مددجویان کمیته امداد و بهزیستی توسط گروه‌های جهادی مرمت شد.

زهرایی یادآور شد: همچنین ۲ هزار گروه جهادی در اربعین امسال به موکب ها خدمت رسانی کردند و امسال برای نخستین بار در مشهد نیز قرارگاه جهادی زدیم و ۳۵۰ موکب جهادی برپا شد.

مهدی هنری، رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی نیز گفت: امسال با پیگیری‌های که انجام شده برای اولین سال در تقویم اسلامی روز ملی حرکت‌های جهادی ثبت شده که در همین راستا اجلاسیه ملی شهدای جهادگر در فردوس با حضور خانواده شهدای جهادگر سراسر کشور فردا برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha