چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ |۷ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 11, 2024
ظرفیت‌های اقتصادی

حوزه/ رئیس اتاق تعاون خراسان جنوبی از وجود ظرفیت‌های اقتصادی متفاوت و فراوان در استان خبر داد و گفت: ایجاد زیرساخت‌ها بخش عمده‌ای از توسعه استان است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از بیرجند، غلامحسین حسینی امروز در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی اظهار کرد: اولین ظرفیت استان که مردم پایه بوده و سفره‌های مردم به طور مستقیم با آن سر و کار دارند کشاورزی است.

وی با بیان اینکه در حوزه کشاورزی محصول عمده‌ای که در استان وجود دارد زرشک و زعفران است، گفت: اگر از همه این شاخص‌های اقتصادی به نحو احسن بهره‌برداری شود کار بسیار بزرگی در استان صورت خواهد گرفت.

رئیس اتاق تعاون خراسان جنوبی با بیان اینکه باید بتوانیم سفره مردم را رنگین‌تر و بهتر کنیم، ادامه داد: باید از ظرفیت سرمایه‌گذاران داخل استان برای سرمایه‌گذاری‌های کلان استفاده شود.

حسینی با بیان اینکه در حوزه صنایع دستی نیز ظرفیت‌های خوبی در بخش تعاون استان وجود دارد، گفت: ظرفیت مرز استان نیز ظرفیت خوبی است و خوشبختانه مرز ماهیرود گه یکی از مرزهای فعال کشور بوده مربوط به خراسان‌جنوبی است.

رئیس اتاق تعاون خراسان جنوبی با اشاره به مسکن و مسکن کارگری گفت: در این زمینه اتاق تعاون ایران متولی ساخت مسکن در کشور بوده و در استان خراسان جنوبی فراخوانی انجام شده و حدود ۶۸۰۰ نفر متقاضی مسکن کارگری در سطح استان ثبت نام کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در ۲۹ شهر استان متقاضیان مسکن کارگری همانند متقاضیان مسکن ملی زمین و وام دریافت کرده و به صورت خود مالک خودشان در حال ساخت هستند.

تعاونی‌ها نماد مشارکت مردم در اقتصاد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی نیز در این دیدار تعاونی‌ها را بهترین نماد مشارکت مردم در اقتصاد جامعه دانست و گفت: کار تعاونی‌ها بسیار باارزش و بااهمیت است چرا که همواره با اقتصاد مردم و جامعه سروکار دارند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه تأکید رهبر معظم انقلاب همواره مسئله اقتصاد و رونق اقتصادی است، افزود: استان خراسان جنوبی از نظر ظرفیت‌های اقتصادی بسیار غنی است و ظرفیت‌ها و استعدادهای بالایی دارد که باید از این ظرفیت‌ها به نحو احسن استفاده شود تا شاهد تحول باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha