دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ |۵ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 9, 2024
وقف

حوزه/ معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌ جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۷ وقف جدید با نیات عزاداری امام حسین(ع)، فعالیت‌های قرآنی، کمک به مساجد و امامزاده‌ها و حمایت از کودکان بی‌سرپرست در استان به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از بیرجند، حجت‌ الاسلام حسن رحیمی، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌ جنوبی در گفت و گویی خاطرنشان ساخت: این موقوفات بیشتر در شهرستان‌های خوسف، قاینات، زیرکوه و طبس با نیات مختلف به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه امسال تعداد وقف‌های قرآنی استان به ۵۳۹ موقوفه رسید، اظهار کرد: بیشترین تعداد این موقوفات مربوط به شهرستان طبس با ۱۰۷ موقوفه بود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌ جنوبی تصریح کرد: جدیدترین وقف قرآنی استان در شهرستان قاین توسط واقف خیراندیش مربوط به یک باب منزل مسکونی به ارزش ۷۰ میلیارد ریال است.

وی بیان کرد: اجرای فعالیت‌های قرآنی به‌عنوان یکی از رسالت‌های اوقاف بدون استمرار وقف‌ها امکان‌پذیر نیست، بنابراین از مردم می‌خواهیم در این زمینه توجه ویژه‌ای داشته باشند.

حجت‌ الاسلام رحیمی عنوان کرد: قدیمی ترین وقف قرآنی استان به حدود ۲۵۰ سال پیش برمی‌گردد که در روستای فلارگ بیرجند یک سهم کامل آب با نیت ۱۲ ختم قرآن توسط واقف خیراندیش حاجی محمد محسن القوری وقف شده است.

وی ادامه داد: وقف یک فنجان آب و اراضی از چاه کشاورزی روستای فدشک، یک باب منزل مسکونی به متراژ ۷۷۰ مترمربع در شهر ارسک بشرویه، وقف ۲۰۰ مترمربع از باغ منزل پدری در فردوس از دیگر وقف‌های قرانی در استان است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌ جنوبی تصریح کرد: اداره اوقاف و امور خیریه، متولی امامزادگان و بقاع متبرکه و اماکن مذهبی و یا برگزاری مسابقات‌های قرآن‌کریم است و فعالیت‌های مختلف قرآن کریم از جمله برگزاری دوره‌های آموزشی و طرح تربیت قرآنی کریم و ترویج فرهنگ وقف را در طول سال دنبال می‌کند.

وی ادامه داد: این فعالیت‌ها نیازمند حمایت‌های معنوی و مادی است و یکی از بهترین ظرفیت‌ها وجود موقوفات قرآنی در سطح استان به شمار می‌رود.

حجت‌ الاسلام رحیمی تاکید کرد: در زمینه موقوفات قرآنی نیاز به توجه بیشتری داریم اما افراد حتما لازم نیست دارایی زیادی برای وقف داشته باشند بلکه به‌ صورت مشارکتی می‌توانند در وقف یک مکان سهیم شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha