دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ |۵ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 9, 2024
آزمون طرح ملی حفظ قرآن دانشگاهیان برگزار می‌شود

حوزه/ دومین آزمون طرح ملی حفظ قرآن کریم دانشگاهیان با حضور بیش از ۷۰۰ قرآن‌آموز برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، دومین آزمون طرح ملی حفظ قرآن دانشگاهیان روز جمعه ۲۳ شهریورماه به صورت برخط و با حضور بیش از ۷۰۰ حافظ قرآن کریم برگزار می‌شود.

این افراد حافظ یک جزء تا کل قرآن کریم هستند. در پایان این آزمون به قید قرعه به تعدادی از نفراتی که حد نصاب نمره را دریافت کرده باشند، جوایزی اهدا می‌شود.

طرح ملی حفظ قرآن کریم دانشگاهیان کشور با حمایت شورای عالی فعالیت‌های قرآنی دانشگاه‌ها، از تیرماه سال ۱۴۰۱ آغاز به کار کرد و اجرای آن به صورت مجازی و برخط بوده است.

مخاطبان این طرح مجموعه دانشگاهیان کشور شامل دانشجویان، اساتید، کارکنان و خانواده‌های آنها بوده و به منظور ارزیابی فعالیت‌های قرآن‌آموزان آزمون‌هایی در طول سال انجام می‌شود.

در این طرح در کنار حفظ قرآن، مفاهیم، تجوید، صوت، لحن، وقف و ابتدا و علوم قرآنی نیز آموزش داده می‌شود.

از جمله ویژگی‌های این طرح حضور حافظان قرآن برای تثبیت محفوظات و ادامه حفظ قرآن است، همچنین دوره‌های تربیت مربی حفظ‌ ویژه قرآن‌آموزان موفق این طرح نیز برنامه‌ریزی شده و از این افراد برای آموزش حفظ به افراد جدید استفاده می‌شود.

در طرح ملی حفظ قرآن دانشگاهیان، متقاضیان حفظ قرآن، از اقصی نقاط کشور که به نحوی با دانشگاه‌ها ارتباط کاری یا علمی دارند به صورت رایگان از آموزش‌های حفظ قرآن کریم و مفاهیم آن بهره‌مند خواهند شد.

در حال حاضر از ظرفیت بیش از ۱۰۰ نفر از اساتید حفظ قرآن در این طرح استفاده می‌شود و نزدیک به هزار نفر از علاقه‌مندان از کلاس‌های طرح استفاده می‌کنند.

طراحی سامانه ثبت‌نام، ثبت حضور و غیاب و ثبت میزان پیشرفت حفاظ قرآن از جمله ابتکاراتی است که در این طرح انجام شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha