دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ |۵ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 9, 2024
د

حوزه / معاون تبلیغ حوزه علمیه استان هرمزگان از برگزاری دوره تربیت مربی تجوید در شهر بندرعباس خبرداد.

حجت الاسلام حیدر زاده معاون تبلیغ حوزه علمیه استان هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، اظهار داشت: دوره تخصصی تربیت مربی تجوید با حضور طلاب و اساتید در استان هرمزگان برگزار می‌شود.

وی افزود: اسلام، آخرین و کامل‌ترین دین الهی است و خداوند تبارک و تعالی برای رشد و تعالی فردی و اجتماعی، برنامه‌ها و احکام جامعی را در کتاب آسمانی قرآن‌کریم گنجانده است و از آنجایی که آموزش و تبیین قرآن کریم نیاز به نیروهای متخصص و کارآمد دارد، همچنین با توجه به اهمیتی که قرآن‌کریم برای مسلمانان دارد، موجب شده تا رشته‌های بسیاری مرتبط با قرآن و حدیث در نظام آموزشی کشور در نظر گرفته شود.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌ علمیه استان هرمزگان، ادامه داد: در همین راستا معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه‌ علمیه استان هرمزگان جهت تحقق این اهداف، اقدام به برگزاری دوره تربیت مربی تجوید قرآن‌کریم کرده است.

حجت الاسلام حیدرزاده ابراز کرد: بر اساس سیاست آموزش مستمر مهارت‌های قرآنی، ضرورت دارد ضمن شناسایی نیروهای مستعد در امر آموزش قرآن، توانمندسازی آنان به روش‌های نوین نظام یافته و یک پارچه، طی برگزاری دوره‌های تربیت مربی تجوید قرآن، مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: به همین دلیل تأمین نیروهای متخصص و مجرب و تقویت بُنیه علمی و مهارت تدریس اساتید تجوید و برگزاری دوره‌های آموزش حضوری ویژه اساتید ضرورت دارد.

وی تأکید کرد: از اهداف این دوره می‌توان به تقویت بُنیه علمی مربیان در زمینه روخوانی و تجوید قرآن کریم، ارتقاء سطح قرآنی و مهارتی اساتید قرآن، آشنایی مربیان با مبانی کلّی آموزش تجوید قرآن کریم، آشنایی با فنون و مهارت‌های تدریس تجوید قرآن کریم و تقویت توان کلاس‌داری شرکت‌کنندگان از طریق کارگاه عملی اشاره کرد.

وی از دیگر اهداف این دوره را ایجااد انگیزه لازم در مربیان قرآن جهات استمرار و تداوم آموزش علوم قرآنی و ارتقاء سطح کیفی و تخصصی آنها عنوان کرد و گفت: ایجاد هماهنگی در روش تدریس مربیان با استفاده از موثرترین شیوه‌های آموزش قرآن‌کریم، از دیگر اهداف این دوره قرآنی بود.

وی تصریح کرد: این دوره پس از انجام مصاحبه از بین ۶۰ نفر، با حضور۳۵ نفر برگزار شد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha