سه‌شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ |۶ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 10, 2024
شهرستان خوشاب

حوزه/ امام جمعه شهرستان خوشاب گفت: در شهرستان خوشاب ۴۰۰ موقوفه به معنای حقیقی رها شده و نظارت نمی‌شود. به عنوان نمونه ۶۰۰ هکتار مرحوم جوادی را داریم که یک سال است تلاش می‌کنیم اجاره موقوفه را از مستأجرین اخذ کنیم.

حجت الاسلام مرتضی تیجانی امام جمعه شهرستان خوشاب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان خراسان رضوی، خواستار استقرار اداره اوقاف در این شهرستان با جمعیت ۵۰ هزار نفری شد و بیان کرد: ما از مسئولان استانی تقاضا داریم نیم نگاهی به مشکلات بقاع متبرکه شهرستان خوشاب و حل مشکلات آن‌ها و تسریع در استقرار نمایندگی اداره اوقاف در شهرستان خوشاب داشته باشند.

وی وقف را راهبرد متعالی برای مسائل فرهنگی و اجتماعی عنوان کرد و گفت: در شهرستان خوشاب ۴۰۰ موقوفه به معنای حقیقی رها شده و نظارت نمی‌شود. به عنوان نمونه ۶۰۰ هکتار مرحوم جوادی را داریم که یک سال است تلاش می‌کنیم اجاره موقوفه را از مستأجرین اخذ کنیم.

حجت‌الاسلام تیجانی با گلایه از مسئولان استانی برای تأخیر در تعیین ۴ نفر امین موقوفات گفت: در ابتدا به مسئولان گفتیم نمایندگی اوقاف به شهرستان بدهید که مخالفت کردند، اما بیش از یک سال است که احکام امین موقوفات را صادر نمی‌کنند. به نظر می‌رسد که دلیل این عدم رسیدگی اهرم فشار و نظارت باشد.

وی از مسئولان شهرستان خوشاب برای پیگیری و باز شدن قفل نپرداختن اجارات موقوفه مرحوم جوادی در روستای دهنه شور بعد از حدود ۱۰ سال با حدود ۶۰۰ هکتار زمین وقفی و ۷۲ ساعت آب موقوفه تشکر کرد.

امام جمعه شهرستان خوشاب بر استقرار یا نمایندگی اداره اوقاف در شهرستان تاکید کرد و اظهار داشت: اداره اوقاف از تمام ادارات دیگر مهم‌تر است، چراکه پایه مسائل فرهنگی، تربیتی، دینی و مذهبی ما به کمک موقوفات است .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha