یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ |۴ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 8, 2024
استیفای حقوق موقوفات

حوزه/ رئیس اداره حقوقی و ثبتی اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: با پیگیری حقوقی اوقاف، ملک ده‌ها میلیاردی موقوفه در طارم از تصرف موقوفه‌خواران خارج شد.

به گزارش خبرنگار خبر گزاری حوزه از زنجان، مسعود مرادی رئیس اداره حقوقی و ثبتی اوقاف و امور خیریه استان زنجان ضمن اشاره به استیفای حقوق موقوفات در استان زنجان، اظهار داشت: سالانه تعداد زیادی پرونده از بابت اشخاص به طرفیت موقوفات طرح می‌شود که ملزم به ورود و رسیدگی هستیم و با تلاش‌های اداره حقوقی احکام ۹۰ درصد پرونده‌های امسال به نفع موقوفات صادر شد.

مرادی اضافه کرد: در همین راستا با تشکیل پرونده و پیگیری حقوقی اوقاف استان و شهرستان طی ماه جاری، ملک موقوفه واقع در شهر چورزق شهرستان طارم که سال‌ها در دست موقوفه خواران بود از تصرف غاصبانه آنان خارج و از فروش غیرقانونی موقوفات جلوگیری شد.

وی تشریح کرد: این افراد با تصرف عدوانی ملک موقوفه و استفاده از وکلای مجرب و پرداخت اجاره بسیار ناچیز درصدد ادامه تصرف و دریافت سند مالکیت و قطعه بندی و فروش این زمین مرغوب بودند و مانع از ورود اوقاف و اجرای هر گونه طرح عمران و آبادانی و در نهایت مانع اجرای نیات خیر واقف خیر اندیش این زمین شده بودند که پس از تشکیل و پیگیری پرونده حقوقی از طرف اداره اجرایی طارم و تلاش همکاران حقوقی تلاشهای بسیاری طی چند مرحله برای رفع این تصرفات انجام شد که به لطف خدا و کوشش همکاران این اقدامات در سال‌جاری نتیجه داد و با حکم قطعی قضایی رای به نفع موقوفه صادر گردید.

رئیس اداره حقوقی و ثبتی اوقاف و امور خیریه استان زنجان خاطرنشان کرد: این ملک با مساحت بیش از ۳۵۰۰ متر در محدوده مرکزی شهر چورزق واقع شده و محل مناسبی برای اجرای طرح‌های سرمایه گذاری با هدف احیای موقوفه و اجرای نیات خیر واقف ارجمند این زمین با نام زنده یاد مشهدی حسین چورزقی است که بیش از یک قرن از وقف شدن آن می‌گذرد.

مرادی، ثبت و حفظ موقوفات و جلوگیری از تضییع حق و حقوق، ارتقای وضعیت آنها و اجرای نیات واقفان را سه وظیفه اصلی سازمان اوقاف و امور خیریه برشمرد و ابراز کرد:هم‌اکنون در حال پیگیری بیش از ۴۳۰ پرونده حقوقی با موضوع دفاع و پیگیری حق و حقوق موقوفات امامزادگان و بقاع متبرکه هستیم.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha