دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ |۵ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 9, 2024
رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور

حوزه/ هفدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامّتان با تأکید بر تبدیل مساجد به عنوان پایگاهی برای قرآن، اجرا می شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران؛ حجت الاسلام خداداده رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در گفت و گویی از برگزاری هفدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان با رویکرد مسجد محوری خبر داد و گفت: فعالیت شبکه ای مساجد و به دنبال آن هم افزایی و بهره مندی از ظرفیت های یکدیگر گام موثری برای جریان سازی قرآنی در سطح کشور است و اولین قدم برای شکل گیری شبکه مساجد، ارتباط بین مساجد و همکاری و تعامل آن‌ها با یکدیگر با محوریت قرآن کریم است.

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور بیان کرد: دست‌اندرکاران مساجد ، فعالان فرهنگی و نیروی های دغدغه مند فرهنگی می توانند با برنامه‌ریزی، نوآوری و تلاش مضاعف، در این مسیر قدم‌های مهمی بردارند. با این نگاه کانون های فرهنگی هنری مساجد با توجه به ظرفیت شبکه عظیم خود به عنوان بزرگترین شبکه مردمی مساجد کشور و تجربه برگزاری طرح های موفق قرآنی از جمله طرح تلاوت نور، مسجد پایگاه قرآن و شانزده دوره مسابقات قرآنی مدهامّتان، می تواند نقش مهمی در مسیر تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در مسیر قرآنی نمودن فضای جامعه داشته باشند. همانگونه که تاکنون نیز در این مسیر پیشگام بوده اند.

وی ادامه داد: ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با این نگاه و بر اساس مأموریت خود و همچنین با اتکا به ظرفیت های ارزشمند خود، فرآیند اجرای مسابقات قرآنی مدهامتان را بازنگری و باز طراحی نموده و مرحله مقدماتی «هفدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامّتان» را با عنوان «میهمانی آیه‌ها» اجرا می کند.

حجت الاسلام خداداده افزود: هفدهمین دوره این مسابقات با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص ارتباط مساجد با یکدیگر، با بررسی تجربه برگزاری شانزده دوره گذشته، متناسب با اولویت ها و نیازهای قرآنی مسجد و البته با حفظ شاکله اصلی این مسابقات، برگزار می گردد.

وی افزود : رشته های این دوره از مسابقات متناسب با نقش های فعالان قرآنی در مساجد از جمله امام جماعت، قاریان طرح مسجد پایگاه قرآن، مرتلان طرح تلاوت نور، مربیان و هنرمندان در برنامه های مسجد تعریف و بازآرایی شده اند و انسجام تیم قرآنی مسجد و همچنین دید و بازدید تیم های قرآنی و حضور در مساجد همجوار در این دوره مورد تأکید می باشد.

حجت الاسلام خداداده گفت: این دوره از مسابقات با توجه به مأموریت کانون های فرهنگی هنری مسجد طراحی شده و به منظور تقویت شبکه قرآنی کانون های فرهنگی هنری مساجد، مسئولیت اجرای مرحله اول آن به کانون های راهبر و معین سپرده شده است و فرآیند اجرایی مرحله بین مساجد این مسابقات دهه سوم شهریور ماه آغاز خواهد شد.

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه، بازآرایی و انسجام تیم قرآنی مسجد، تقویت مساجد به عنوان پایگاه قرآنی، هم افزایی ظرفیت های قرآنی کانون های فرهنگی هنری مساجد، شکل گرفتن شبکه مساجد محلات و همکاری و تعامل آنها با یکدیگر، شناسایی استعدادها و نخبگان قرآنی محل در راستای تقویت و به کارگیری آنها در برنامه های قرآنی مساجد را از اهداف برگزاری این دوره از مسابقات دانست و افزود این دوره از مسابقات نقطه عطفی برای توسعه فعالیت های قرآنی این ستاد در سطح بین المللی است.

وی در ادامه با اشاره به برنامه ریزی ستاد برای اجرای طرح بین المللی اخوت مساجد جهان اسلام گفت در آینده نزدیک اخبار خوبی در خصوص برنامه های این ستاد در سطح بین الملل خواهیم شنید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha