یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ |۴ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 8, 2024
مرحله استانی مسابقات قرآن اوقاف خوزستان برگزار شد

حوزه/ مرحله استانی چهل‌وهفتمین دوره مسابقات قرآن اوقاف خوزستان، در حسینیه امام رضا(ع) اهواز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مرحله استانی چهل‌وهفتمین دوره مسابقات قرآن اوقاف خوزستان در حسینیه امام رضا(ع) اهواز آغاز شد و شرکت‌کنندگان در رشته‌های حفظ ۵، ۱۰ و ۱۵ جزء قرآن کریم، دعاخوانی و ترتیل به رقابت پرداختند.

آنچه که در این دوره از مسابقات بیشتر به چشم آمد، انتخاب مکان مناسب برای این رقابت بود که با بهره‌مندی از سیستم سرمایشی و سیستم صوتی مناسب و همچنین نظافت محیط، نسبت به سال‌های گذشته تغییر چشمگیری داشته است.

در رقابت امروز تقسیم‌بندی زمانی و رشته‌ای در مسابقات باعث شد که از ازدحام شرکت‌کنندگان جلوگیری شود.

هیئت داوران این مرحله از مسابقات قرآن به همان ترتیب مسابقات شهرستانی(منطقه‌ای) بودند، نکته‌ای که باید مورد توجه مسئولان قرآنی استان قرار بگیرد این است که از پنج داور، دو خوزستانی در تیم داوری آقایان بود و در بخش بانوان نیز دو داور از خوزستان حضور داشتند.

برگزاری این دوره از مسابقات همزمانی تقریبی با جشنواره ملی قرآن دانشجویان دارد که این موضوع باعث شد برخی از شرکت‌کنندگان با هماهنگی امور قرآنی اوقاف در دو بخش آقایان و بانوان مسابقه خود را زودتر و خارج از نوبت برگزار کنند، البته این موضوع هماهنگی چندباره اداره قرآن اوقاف با داوران را به همراه داشت.

در چهل‌وهفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم بعد از مدت‌ها برای اولین بار بخش زیر ۱۸ سال نیز به مسابقات اضافه شد، شاید با گذشت زمان حضور نوجوانان باعث ایجاد شور و نشاط بیشتری در بین شرکت‌کنندگان شود.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha