یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ |۴ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 8, 2024
حجت الاسلام محمد سعیدی آریا

حوزه/ سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه خون شهید اثرگذار است و می‌تواند بسیاری از محاسبات را تغییر دهد، شهدای ۱۷ شهریور را از مصادیق بارز این اثرگذاری دانست و گفت: کار شیطان و اعوانش عوض‌کردن جای جلاد و شهید است و کاری می‌کند سبک زندگی غربی به‌جای زندگی اسلامی در جامعه نهادینه شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد سعیدی‌آریا، طی سخنانی در حرم مطهر بانوی کرامت اظهار داشت: طبق آیات قرآن کسانی که در راه خداوند کشته شده‌اند مرده نیستند بلکه آن‌ها دارای حیات هستند و رزق آن‌ها در نزد خداوند است.

وی افزود: در قرآن ۱۰۹ مرتبه در ۱۰۲ آیه قرآن کریم ماده «حسب» تکرار شده است که نوعاً با سیاق منفی آمده است و یک مورد آن در خصوص شهدا است و خطاب به مردم می فرماید نباید کشته‌شدگان در راه خدا را مرده به‌حساب آورید.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعیدی آریا گفت: یکی از کارهای شیطان کمک‌رسانی به نیروهای خود است تا به‌واسطه نیروها بتواند محاسبات انسان‌ها را دچار خطا کنند.

وی خاطرنشان کرد: همواره محاسبات انسانی با محاسبات الهی متفاوت و دارای تضاد است چراکه انسان در محاسبات خود با وسوسه‌های شیطان مواجه است و دچار خطا می‌شود.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت تأکید کرد: خون شهید اثرگذار است و می‌تواند بسیاری از محاسبات را تغییر دهد که شهدای ۱۷ شهریور از مصادیق بارز این نوع شهادت هستند.

کارشناس مذهبی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله‌علیها یادآور شد: اینکه انسان با قلب و دل‌وجان خود طالب شهادت باشد بسیار مهم است چراکه اگر هم به شهادت نرسد خداوند اجر شهادت را عطا خواهد نمود که این مطلب مؤیدات روایی بسیاری دارد.

وی در ادامه افزود: شیطان به دنبال این است که هیچ خیری به انسان نرسد و سعی می‌کند شهید را در محاسبات انسان به‌عنوان مرده به‌حساب آورد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعیدی‌آریا گفت: کار شیطان و اعوانش عوض‌کردن جای جلاد و شهید است و کاری می‌کند سبک زندگی غربی به‌جای زندگی اسلامی در جامعه نهادینه شود.

وی خاطرنشان کرد: خداوند در نظر عاشقان شهادت بزرگ و غیر خداوند نیز حقیر و پست خواهد شد و تمام محاسبات طالبان شهادت تغییر خواهد کرد و الهی خواهد شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعیدی آریا تأکید کرد: آرامش درونی عاشقان شهادت به‌واسطه یاد خداست نه با تجهیزات جنگی چرا که این یاد خداست که می‌تواند روحیه رزمندگان را حفظ نماید.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت یادآور شد: افرادی که دلشان بسیار تنگ عصر ظهور است و اگر در دل آرزوی ظهور دارند اما ترس از دنیا رفتن و درک نکردن ظهور دارند طبق روایت می‌توانند در زمان ظهور رجعت نمایند و در رکاب امام‌زمان (عج) باشند و به شهادت برسند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha