یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ |۴ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 8, 2024
تبریز

حوزه/ مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی از برگزاری نخستین عهدواره شهدای کانون‌های مساجد کشور با عنوان «ستارگان مسجد» خبر داد.  

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، مرتضی شفیعی مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی از برگزاری نخستین عهدواره شهدای کانون‌های مساجد کشور با عنوان «ستارگان مسجد» خبر داد و اظهار داشت: نخستین عهدواره شهدای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با عنوان «ستارگان مسجد» با هدف شناسایی و معرفی شهدای کانون‌های مساجد به نسل جوان برگزار می‌شود.

وی افزود: تقویت روحیه شهادت طلبی در جامعه، ترویج آرمان شهادت در قالب‌های هنری، فرهنگی رسانه‌ای، تأکید بر خلق و انتشار آثار فرهنگی هنری با موضوع ایثار و شهادت و همچنین تأکید بر نقش مساجد و کانون‌ها در افزایش بصیرت افزایی در نوجوانان و جوانان از دیگر اهداف مهم این عهدواره است.

وی خاطرنشان کرد: معرفت افزایی نسبت به شخصیت و ویژگی شهدا، زنده نگه داشتن یاد شهدا، ثبت و ضبط خاطرات خانواده و همرزمان شهدا، قدردانی از صبر و گذشت خانواده شهدا در کنار شناخت و انتشار خصوصیات منحصر به فرد شهدا، از عمده‌ترین محورهای این عهدواره به شمار می‌رود.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی، ابراز کرد: نخستین عهدواره «ستارگان مسجد» در بخش انفرادی در رشته‌های ادبی(داستان نویسی، نمایشنامه نویسی، شعر)، هنرهای تجسمی(خوشنویسی، نقاشی، گرافیک و تصویرسازی) و چند رسانه‌ای(تیزر، کلیپ و موشن گرافی) و در بخش گروهی در رشته‌های فیلم، هنرهای نمایشی و سرود برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه عهدواره "ستارگان مسجد" در دو بخش فردی و کانونی برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: در بخش کانونی، برگزاری یادواره شهدای کانون‌های فرهنگی هنری مسجد، دیدار با خانواده شهدای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، برگزاری جلسات قرآن و اهدای ثواب به روح شهدا، قرار دادن تمثال مبارک شهدای کانون در محافل قرآنی، دعوت از خانواده شهدا به عنوان مهمان ویژه برنامه‌های کانون‌های فرهنگی و نیز غبارروبی قبور مطهر شهدای کانون جزء برنامه‌های مطرح بوده که این برنامه‌ها در صورت اجرا باید در سامانه "بچه‌های مسجد" ثبت شود.

بنابر این گزارش، علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در نخستین عهدواره شهدای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور می‌توانند به آدرس https://bachehayemasjed.ir/setareganemasjed مراجعه و ضمن مطالعه آیین نامه این عهدواره، آثار خود را در قسمت‌های مربوطه بارگزاری نمایند.

گفتنی است، آثار ثبت شده برای شرکت در این عهد واره با حضور داوران برجسته کشوری مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت و ضمن انتشار آثار برتر از صاحبان آثار در یادواره شهدای کانونی که در دی ماه با حضور خانواده معظم شهدا و مسئولین کشوری و بچه‌های مسجدی برگزار می‌شود، تقدیر خواهد شد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha