دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ |۵ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 9, 2024
کد خبر: 1181719
۱۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۲
روانشاد

حوزه/ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان گفت: درویش‌رضا منظمی مصداق مفاخر و مفاخره ایران زمین است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از خرم آباد، اعظم روانشاد مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در آیین گرامیداشت استاد درویش‌رضا منظمی که با عنوان شهرآشوب شیدا در تالار شهید آوینی خرم آباد برگزار شد، با اشاره به اینکه درویش‌رضا منظمی برگی از تاریخ فرهنگ و هنر ایران زمین است، اظهار داشت: منظمی، زاییده خطه‌ای است که از این جغرافیا تاریخ فرهنگ مردمان آن پشتوانه فرهنگی و تاریخی لرستان است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: هر نت موسیقی که گامی فراتر از کلام است و از سینه ساز منظمی بر می‌خیزد، سربازی در خدمت فرهنگ مام وطن و برگی زرین از تاریخ معاصرمان است.

روانشاد با بیان اینکه منظمی تنها یک چهره شناخته شده در فرهنگ نیست و نمی‌شود او را تنها از مشاهیر استان دانست، ابراز کرد: او بیش از این است، نامی شبیه مفاخره است.

وی تصریح کرد: اگر میان مشاهیر و مفاخر تفاوتی قائل باشیم، درویش‌رضا منظمی مصداق مفاخر و مفاخره این سرزمین است و امروز برای تجلیل از مفاخره هنر لرستان گرد هم آمده‌ایم.

استاد منظمی رویکرد موسیقی را برای جهان تبیین کرده است

کاوه خورابه معاون علمی پژوهشی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی نیز در این مراسم، اظهار کرد: از موسیقی گفتن، صحبت از اندیشه است.

وی بیان کرد: موسیقی اندیشه است چراکه از عهد باستان در تقسیماتی که انجام می‌دادند در ذیل سه سطح فلسفه قرار می‌گرفت.

معاون علمی پژوهشی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی با بیان اینکه منظمی استادی است که روند و رویکرد موسیقی را برای جهان تبیین کرده است، گفت: منظمی موسیقی را نه تنها از باب تفنن بلکه در حوزه اندیشه‌ای که انسان‌ساز باشد ادامه داده است.

خورابه ادامه داد: استاد منظمی در توصیف موسیقی خود از واژه‌های زیادی استفاده کرده و افتخار شاگردی استاد بزرگی چون نورعلی خان برومند را داشته است.

وی با اشاره به گرامیداشت استاد منظمی، خاطرنشان کرد: برنامه داریم که طی مراسم دیگری از جایگاه و مقام استاد روح‌اله خالقی نیز تجلیل به عمل آوریم.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha