یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ |۴ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 8, 2024
کد خبر: 1181564
۱۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۱
برگزاری دهمین دوره «جشنواره خاتم»

حوزه/ دهمین دوره جشنواره خاتم، ویژه تولید آثار ادبی مرتبط با سیرۀ پیامبر اکرم(ص)، در سه حوزه «بزرگسال»، «نوجوان» و «کودک» برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، دهمین دوره جشنواره خاتم ویژه تولید آثار ادبی مرتبط با سیره پیامبر اکرم(ص)، در سه حوزه بزرگسال، کودک و نوجوان توسط دفتر نشر فرهنگ اسلامی، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری انقلاب اسلامی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

بازنمایی، بازگویی و بازآفرینی شخصیت و شیوه زندگی پیامبر اکرم(ص)، نمایش تأثیر وجوه شخصیت پیامبر اکرم(ص) در زندگی نزدیکان، اصحاب و معاصران ایشان و آفرینش ابعاد و نحوه آشنایی و الفت با زندگی پیامبر(ص) در دیدگاه و زندگی دیگران در طول تاریخ تا امروز، محورهای موضوعی این جشنواره است.

این جشنواره در ۴ بخش شامل «داستان کوتاه» در حداکثر پنج هزار کلمه در سه حوزه بزرگسال، کودک و نوجوان، «داستان کوتاهِ کوتاه»، داستانک، داستان کوچک، داستانِ مینیمال در حداکثر صد کلمه، «طرح رمان»، ارسال طرح رمان و شرکت در کارگاه نوشتن رمان زیر نظر اساتید مطرح کشور، پس از بررسی و گزینش طرح‌های ارسالی و نیز بخش ویژه «نگارش رمان» برگزار خواهد شد.

شرکت در جشنواره برای همه گروه‌های سنی، پیروان تمامی ادیان و مذاهب و به زبان‌های مختلف آزاد است، آثاری که تنها از طریق پست یا از طریق پایگاه اینترنتی جشنواره در فرمت‌های doc، docx و pdf به همراه نشانی دقیق پستی و الکترونیک، شماره تلفن ثابت و همراه و شرح حال کوتاهی از نویسنده ارسال شود به بخش مسابقه راه می‌یابد، آثار ارسالی عودت داده نمی‌شود و می‌بایست پیش از این منتشر نشده و در جشنواره خاتم و سایر جشنواره‌ها و مسابقات ارائه نشده باشد، همچنین آثار برگزیده توسط دبیرخانه جشنواره منتشر خواهد شد.

نویسندگان سه اثر برتر در هر یک از سه حوزه «کودک»، «نوجوان» و «بزرگسال» به ترتیب ۲۰۰ میلیون ریال به همراه دیپلم افتخار(نفر اول)، ۱۵۰ میلیون ریال به همراه دیپلم افتخار(نفر دوم)، ۱۰۰ میلیون ریال به همراه دیپلم افتخار(نفر سوم) دریافت خواهند کرد.

همچنین از برگزیدگان چهارم تا ششم با ۱۰ میلیون ریال به همراه لوح سپاس و هر یک از صاحبان پنج اثر برتر در بخش داستان کوتاهِ کوتاه (داستانک، داستان کوچک، داستان مینیمال) با ۱۰ میلیون ریال تقدیر خواهد شد.

جایزه بخش «طرح رمان»، شرکت رایگان در کارگاه رمان نویسی، خرید و انتشار آثار برگزیده و جایزه برگزیده بخش رمان نیز حق التألیف تا مبلغ ۱۰۰۰ میلیون ریال(صدمیلیون تومان)، به عنوان پیش پرداخت چاپ مکرر اثر تا سقف جایزه به همراه دیپلم افتخار خواهد بود.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha