یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ |۴ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 8, 2024
اجلاسیه مجاهدان در غرب

حوزه/ نهمین اجلاسیه بین‌المللی «مجاهدان در غربت» با پیام تولیت آستان قدس رضوی در دامغان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، نهمین اجلاسیه بین‌المللی «مجاهدان در غربت» با پیام تولیت آستان قدس رضوی در دامغان آغاز شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصطفی فقیه‌اسفندیاری معاون امور بین‌الملل آستان قدس رضوی در این مراسم پیام حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی را قرائت کرد.

در این پیام آمده است: جهاد در راه خدا یکی از ارزش‌های الهی است و نصیب انسان‌های خاص می‌شود و تلاش‌های پیامبر اکرم(ص) و امامان با شهادت و یا انتظار شهادت به تأیید رسیده است، امام رضا(ع) تجلی مقابله و مبارزه با مستکبران بودند، ایشان هیچ فرصتی را برای دفاع از مظلوم از دست نمی‌دادند و با مقاومت در برابر ظالم درس ایستادگی به همه آموختند.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: عنصر ایمان در کنار مجاهدت موجب تداوم مقاومت و پیروزی در مقابل استکبار شده است، در شرایط کنونی که رژیم کودک کش صهیونیستی تا بن‌دندان مسلح با پشتوانه استکبار، در مقابل مقاومت گروه اندک از مجاهدان و مردم مظلوم غزه درمانده شده است، که این مقاومت مردم مظلوم غزه در برابر حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی نشأت گرفته از اعتقاد و ایمان راسخ آنها است، جهادگران به فضل الهی و باقدرت ایمان و جان‌فشانی تا نابودی رژیم کودک کش صهیونیستی دست از مبارزه برنخواهند داشت.

نهمین اجلاسیه مجاهدان در غربت فرصتی ارزشمند در پاسداشت تلاش‌های شهید حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه دولت سیزدهم است، ایشان دیپلماتی مجاهد با کارهای انقلابی و برجسته بود.

در ادامه پیام تولیت آستان قدس رضوی به این اجلاسیه آمده است: رهبر معظم انقلاب شهید امیر عبداللهیان را وزیر خارجه مجاهد، پرکار و فعال معرفی کردند و بر فعالیت شایسته و حرکت انقلابی این دیپلمات نخبه نظام مقدس جمهوری اسلامی صحه گذاشتند تا الگویی برای دیگر خادمان کشور باشند و مسیر خدمت را سرلوحه امور خود قرار دهند، شهید امیر عبداللهیان با شهادتش در ولادت امام هشتم(ع)، نشان دائمی خدمت را از امام رئوف(ع) گرفت.

شایان‌ذکر است، افتتاحیه نهمین «اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت» در سوریه و نشست دیگری از این دوره اجلاسیه در کشور هندوستان برگزار شد و دامغان در استان سمنان میزبان نشست اصلی این رویداد بین‌المللی است و مهمانانی از ۲۶ کشور جهان در نهمین «اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت» در دامغان حضور دارند.

برگزاری آیین اختتامیه نهمین «اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت» نیز در مشهد و در آستان حضرت ثامن‌الائمه(ع) برنامه‌ریزی شده است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha