یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ |۴ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 8, 2024
کد خبر: 1181515
۱۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۴
جشنواره سینمای جوان

حوزه/ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: بعد از چند سال این فرصت فراهم شده که در مشهد میزبان شصت و نهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان باشیم که با حضور هنرمندانی از ده استان کشور برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، محمد حسین‌زاده در حاشیه افتتاحیه شصت و نهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان (مهر و شید) در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: انجمن سینمای جوانان کشور و حضور در رویدادهایی چون جشنواره فیلم کوتاه و مهروشید یکی از بهترین مسیرهای پیش‌روی استعدادهای جوانی است که به سینما علاقه‌مند بوده و می‌خواهند فیلمسازی را به صورت حرفه‌ای دنبال کنند.

وی افزود: جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان چند سالی بود که در مشهد برگزار نشده بود و اکنون این شرایطی فراهم شده تا شصت و نهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان را میزبانی کنیم و این فرصتی ارزشمند برای دوستداران سینما و علاقه‌مندان به حوزه فیلم و فیلمسازی در مشهد است تا در این جشنواره حضور پیدا کرده و کسب تجربه کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: در این دوره از جشنواره فیلمسازان جوان از ۱۰ استان کشور آثارشان را ارسال کرده‌اند که ۶۷ اثر در حوزه فیلم و ۵۲ اثر در حوزه عکس توسط هیئت داوران انتخاب شده است.

حسین زاده با اشاره به جدول اکران‌ها، عنوان کرد: مطابق جدول اعلام شده از امروز(شنبه) تا سه شنبه(۲۰شهریور) فیلم‌ها، در بخش‌های مختلف، پشت سر هم به نمایش گذاشته می‌شوند.

وی با اشاره به برگزاری نشست‌های تخصصی در حاشیه این جشنواره، گفت: پیشکسوتان عرصه هنر و فیلمسازی نیز در این جشنواره حضور خواهند داشت و این موضوع فرصتی را برای گفت‌وگو و کسب تجربه برای جوان‌ترها فراهم می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی در پایان خاطرنشان کرد: در حاشیه این جشنواره نشست‌های تخصصی نیز با حضور این پیشکسوت‌ها و اساتید ملی و استانی تدارک دیده شده تا غنای علمی این رویداد نیز افزایش پیدا کرده و فیلم‌سازان جوان نیز بتوانند از محضر آنها بیشتر بیاموزند و کسب تجربه کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha