دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ |۵ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 9, 2024
کد خبر: 1181714
۱۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۲
میلاد پیامبر

حوزه/ اتحادیه جهانی علمای مسلمان پویش جهانی را با شعار «رحمت هدایت شده» به منظور معرفی اصول حضرت محمد مصطفی(ع) راه‌اندازی کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران به نقل از پایگاه اتحادیه جهانی علمای مسلمان، اتحادیه جهانی علمای مسلمان پویش جهانی را با شعار «رحمت هدایت شده» به منظور معرفی اصول حضرت محمد(ص) با توجه به چالش‌های جهانی کنونی و گسترش الحاد و فقدان ارزش‌های انسانی راه‌اندازی کرد.

براساس بیانیه این اتحادیه، این پویش با هدف گسترش ارزش های مدارا، عدالت و رحمت که پیامبر اکرم(ص) دعوت به آن می کند،از اول ربیع الاول ۱۴۴۶ مصادف با ۱۵ شهریور ۱۴۰۳ آغاز شد و تا ۲۲ ربیع الاول مصادف با پنجم مهر ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت.

این اتحادیه از همه علما، مؤسسات و انجمن‌های اسلامی دعوت کرد تا برای نشر پیام رحمت و نجات بشریت از چالش‌های پیش رو در این پویش شرکت کنند.

این اتحادیه خطاب به وزرای اوقاف و امور اسلامی و همه علما و سپس همه انسان ها با فطرت سالمی که پیامدهای پیدایش الحاد و بی ثباتی اصول و قوانین انسانی و فعالیت ضد فطرت سالم و انسجام خانوادی را احساس می کنند، خطاب کرد که این پیامدها شر گسترده، هرج و مرج ویرانگر و آغاز جنگ های ویرانگر تمدن های کنونی و جایگزینی قوانین جنگل با قوانین واقعی الهی و قوانین انسانی است.

این اتحادیه اعلام کرد: راه اندازی پویشی کامل و یکپارچه برای معرفی شخصیت پیامبر اکرم (ص) و سیره ایشان با هدف روشن کردن جنبه های انسانی و اخلاقی پیامبر رحمت و تبیین نقش محوری پیامبر(ص) در گسترش تعالیم عدالت، رحمت، بردباری و صلح ضروری است. این همان چیزی است که در کتاب خدا یافت می شود.

اهداف این پویش شامل آگاهی جهانی یعنی آشنایی ملت و جهان با اصول بزرگی چون کرامت، آزادی و حقوق انسانی و ارزش های والای پیامبر(ص) در عرصه‌های بشردوستانه، اخلاقی، تربیتی و تبلیغاتی و به کارگیری آنها در جنبه های مختلف زندگی، انتشار اطلاعات دقیق و موثق در مورد زندگی پیامبر اکرم (ص) و تعالیم آن برای اصلاح باورهای غلط رواج یافته در برخی محافل و تبدیل آن به الگوی اخلاق و رفتار، ایجاد پل تفاهم و محبت بین مسلمانان و کسانی که در راه خیر زندگی می کنند و ارتباط با جوانان با استفاده از شبکه‌های اجتماعی و پلتفرم های دیجیتال برای دسترسی به نسل‌های جوان و معرفی حضرت محمد (ص) به زبان معاصر متناسب با توجه و علایقشان است.

ابعاد تمرکز براین پویش، اصل عدالت و احسان رحمت للعالمین، اصل امانت و صداقت ، اصل تواضع و فروتنی، اصل حسن خلق و اصل صبر و استقامت است

این اتحادیه از وزارتخانه‌های اوقاف و امور اسلامی در کشورهای اسلامی، انجمن‌های علمی وتبلیغاتی، مؤسسات و هیئت‌های اسلامی درخواست کرد که در این پویش شرکت کنند و خطبا نیز در خطبه های خود این پویش را اعلام کنند.

همچنین علما، روشنفکران و سالمندان و جوانان، نهادها و افراد، در کنار هم بایستند و به حمایت از این پویش برای گسترش صحیح و اندیشه ناب پیامبر(ص) در مدارا و محبت و عدل به همه زبان‌های زنده دنیا و ابزار و روش‌های مختلف اقدام کنند.

نوشتن مقالات و متون در معرفی پیامبر صلی الله علیه و آله به زبان های مختلف، انتشار سخنان تأثیرگذار درباره پیامبر(ص) و احدیث شریف در شبکه های اجتماعی، تهیه فیلم های آگاهی بخشی و ضبط سخنان علمای مسلمان و دیگران در مورد پیامبر (ص)، انتشار مطالب رسانه ای در صفحات و پلتفرم ها به زبان های مختلف. ،استفاده از بسترهای مختلف رسانه ای برای انتشار کتاب های سیره پیامبر اکرم (ص)، تخصیص خطبه‌های نماز جمعه در دوران پویش به معرفی پیامبر(ص) و رسالتش، پخش کلاس‌های معرفی پیامبر اکرم (ص) از رادیوهای داخلی و بین المللی برای پاسخگویی به شبهات مطرح شده در مورد پیامبر اکرم (ص) و برگزاری رویدادهای حضوری و برگزاری بزرگداشت این مناسبت از طریق زوم و شرکت در این پویش از جمله روش‌های مورد استفاده در این پویش می تواند باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha