چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ |۷ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 11, 2024
کد خبر: 1182144
۲۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۲
انتشارات حوزه علمیه خراسان

حوزه/ خبرگزاری حوزه علمیه خراسان با همکاری مدیریت انتشارات این حوزه، در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی به معرفی کتاب «تولید جهش پیشرفت» پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، خبرگزاری حوزه علمیه خراسان با همکاری مدیریت انتشارات حوزه علمیه خراسان، در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی که مورد تاکید مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) است، اقدام به معرفی آثار منتشر شده این حوزه می‌کند.

در چهارمین شماره از سلسله معرفی آثار منتشر شده حوزه علمیه خراسان به کتاب «تولید جهش پیشرفت» به قلم آقایـان دکتـر علـی سـعیدی و دکتـر حمیدرضـا مقصـودی، اعضـای هیئت‌ علمی گروه اقتصاد دانشـگاه قـم، گروه علمی اقتصاد و الگوی پیشرفت اسلامی معاونت علمی حوزۀ علمیۀ خراسان، که توسط انتشارات این حوزه به زیور طبع آراسته گردیده، پرداخته می‌شود.

از آنجایی که یکی از مسائل راهبردی اقتصاد کشور مسئله تولید است، تولید را می‌توان سـتون فقرات اقتصاد یک کشـور دانسـت و بدون برخورداری از تولید درون‌زا، استقلال و آزادی عمل کشورها در عرصه بین‌المللی به‌شدت محدود شده و در عرصـه داخـل نیـز عـلاوه بر تبعـات ویرانگر بیکاری، تأمیـن مالی دولت و اعمـال حکمرانـی بایسـته بـا چالـش جـدی مواجـه می‌گردد.

در سال‌های اخیـر موضـوع تولیـد ملـی در کنـار اقتصـاد مقاومتـی یکـی از پربسـامدترین موضوعات و محورها در شـعارهای سـال بوده اسـت که از سـوی مقام معظم رهبـری(مدظله‌العالی) بـرای تعییـن جهت‌گیری‌ها و خط‌مشی‌های کلـی اقتصـادی، سیاسـی، فرهنگـی و اجتماعـی کشـور مشـخص می‌شود؛ تولیـد ملـی‌ای کـه بتوانـد از یـک تولیـد تک‌محصولی و وابسـته بـه خام‌فروشی منابـع بـه سـمت یـک تولیـد متـوازن و درون‌زا و دانش‌بنیان حرکـت نمایـد.

این اثر بـا رویکـردی ترویجـی و گفتمان‌سازی بـه مسـئله جهـش تولیـد و ضـرورت آن بر اسـاس ظرفیت‌های بی‌نظیر در اقتصاد کشـور به‌ویژه ظرفیت‌های انسـانی و اسـتعدادهای علمـی و دانشی در هفت محور می‌پردازد و سـعی کرده است، ضمـن بررسـی تجـارب جهانی، موانـع و راهکارهـای رونق و جهش بخشـیدن بـه تولیـد در اقتصـاد ایـران را از زاویه‌های متفاوت در مقایسـه بـا رویکردهـای متعـارف و اقتصـاد جریـان غالـب مـورد بررسـی قـرار دهـد.

در این کتاب موضوعاتی مانند فرصت‌های تاریخی جهش تولید در ایران، تجربه‌های جهش تولید در کشورهای دیگر مانند: انگلستان، آمریکا، آسیای شرقی، موانع جهش تولید، مقاوم سازی تولید مطرح و مورد بحث و تحقیق قرار گرفته است.

علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب را با ۳۰ درصد تخفیف از فروشگاه دائمی انتشارات حوزه علمیه خراسان، به نشانی میدان ده دی، بین خیابان امام خمینی(ره) ۳۲و۳۴ تهیه نمایند.

سایت فروشگاه: book.hozehkh.com

ساعت‌کار فروشگاه: ۶:۳۰ تا ۱۸ می‌باشد.

شماره تماس فروشگاه: 05132008609-05132008614

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha