چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ |۷ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 11, 2024
نهمین نمایشگاه کتاب

حوزه/ معاون علمی حوزه علمیه خراسان گفت: نهمین نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی و معارف اسلامی از ۲۶ شهریور الی ۲ مهر با ارائه ۲۰۰۰۰ هزار عنوان کتاب از ۱۵۰ ناشر مطرح کشوری و بین‌المللی برپا می‌شود

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند: «نمایشگاه‌ کتاب یک فرصت بسیار خوب برای کتابخوان‌ها است تا از تازه‌ترین آثار مطلع شوند» گفت: نمایشگاه‌های کتاب، عرصه‌ای برای فعالیت‌های علمی خروجی محور است، تا فعالیت‌های علمی حوزه‌های علمیه را به همه مخاطبان نشان دهد.

وی در خصوص برگزاری نمایشگاه کتاب گفت: نهمین نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی و معارف اسلامی از ۲۶ شهریور ماه سال جاری آغاز و تا پایان روز ۲ مهر ماه در ۹۵ غرفه و ۲۰ هزار عنوان کتاب در محل مجتمع حوزوی آیت‌الله العظمی شاهرودی(ره) واقع در خیابان امام رضا(ع) ۱۹،(چهارراه دانش، کوچه آیت‌الله مصباح یزدی ۴)، از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۷:۳۰ برگزار می‌شود.

معاون علمی حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه مراسم افتتاحیه این نمایشگاه روز دوشنبه ساعت ۱۰ صبح برگزار خواهد شد، افزود: برپایی این نمایشگاه در سال ۱۳۹۴ با ۲۰ ناشر آغاز خواهد شد و امسال در سال نهم آن با ۱۴۰ ناشر داخلی و نمایندگان ۱۰ ناشر بین‌المللی از کشورهای عراق، لبنان و مصر و همچنین آثار ۱۰ ناشر کودک و نوجوان و در مجموع ۱۶۰ ناشر برپا می شود.

وی افزود: نمایشگاه تخصصی کتب حوزه و معارف اسلامی بر اساس اسناد بالا دستی و سند چشم انداز حوزه علمیه خراسان، نظام جامع پژوهش و برنامه‌های کلان پژوهشی طرح‌ریزی و در هشت دوره با رشد و تکامل فرایند برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضایی با بیان اینکه این ‌نمایشگاه موجب رشد و پویایی حوزه و عموم طلاب در زمینه‌های آموزشی و پژوهشی و در راستای عمل به شعار پاسخگویی علمی به نیازهای حوزه و جامعه مد نظر بوده است، گفت: نمایشگاه کتاب علاوه بر تهیه و توزیع منابع علمی آموزشی و پژوهشی مورد نیاز حوزویان، دسترسی پژوهشگران و اساتید به منابع علمی مورد نیاز را تسهیل می‌کند.

وی با اشاره به نقش برپایی نمایشگاه کتاب در تقویت روحیه نشاط علمی حوزویان در ابتدای سال تحصیلی، افزود: ترویج فرهنگ کتابخوانی، ارتقاء فرهنگ پژوهش و زمینه‌سازی برای عرضه آثار علمی مؤسسات و مراکز علمی کشور مرتبط با نیازهای علمی و پژوهشی دانش‌پژوهان، حوزویان، اساتید و نخبگان در این عرصه، معرفی تازه‌های نشر و حمایت از مؤلفان و ناشران علوم و معارف دینی مد نظر بوده که در قالب برپایی نمایشگاه می‌توان حوزه علمیه خراسان را به عنوان نهاد علمی، فرهنگی و پژوهشی فعال در کنار سایر کنش‌گران عرصه پژوهش و دانش معرفی کرد.

معاون علمی حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه یکی از مزایایی نمایشگاه تخفیف ۱۵ تا ۳۰ درصدی ناشران و ارائه بُن کارت خرید کتاب با تخفیف ویژه از سوی حوزه علمیه خراسان با مشارکت آستان قدس رضوی برای طلاب و اساتید می‌باشد، تصریح کرد: بازدید برای عموم برادران و خواهران در تمام روزهای نمایشگاه آزاد می باشد.

وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه، بعد از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، به‌عنوان نمایشگاهی تخصصی استانی در نوع خود کم نظیر است، گفت: در کنار برگزاری نمایشگاه، طرح تأسیس شش کتابخانه‌ تخصصی، بیستمین دوره طرح اهدای کتاب(اهدای دانایی با اهدا و توزیع قریب به ۱۰ هزار جلد کتاب جمع آوری شده)، همچنین رویدادها و نشست‌های علمی، ارائه مشاوره‌های پژوهشی، رونمایی از تازه‌های نشر و معرفی کتاب همزمان با این رویداد برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضایی با اشاره به اینکه برای ۸۵۰۰ نفر بن خرید کتاب بر اساس رتبه‌بندی پژوهشی و آموزشی در نظر گرفته شده افزود: امسال پیش بینی می‌شود تا ۱۲ هزار نفر از این نمایشگاه بازدید نمایند.

معاون علمی حوزه علمیه خراسان در پایان از عموم دانش‌پژوهان، طلاب و دانشجویان، اساتید حوزه و دانشگاه و همه علما و فضلای حوزوی دعوت کرد از این نمایشگاه بازدید نمایند.

لازم به ذکر است؛ علاقه‌مندان به اخبار و رویدادهای علمی پژوهشی می‌توانند با عضویت در کانال رسمی معاونت علمی حوزه علمیه خراسان به نشانی http://eitaa.com/joinchat/۱۸۴۶۰۱۸۰۸۲C۰۶۷d۴۹۱c۵f از تازه‌ترین اخبار پژوهشی و رویدادهای علمی مطلع شوند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha