چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ |۷ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 11, 2024
تصاویر //مراسم تودیع و معارفه رئیس جامعه المصطفی خراسان

حوزه / رئیس جامعه المصطفی العالمیه خراسان گفت: جامعه المصطفی نهادی است که از درون انقلاب در آمده است و براساس تفکرات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری پایه گذاری شده است و وظیفه ما این است که در سطح بین الملل آن را تبیین و توسعه دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت السلام و المسلمین روح الله سعیدی فاضل، رئیس جدید جامعه المصطفی خراسان امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیریت این نهاد در جمع مسئولان، مدیران و طلاب جامعه المصطفی گفت: معارفه برای من جلسه سختی است زیرا مدیر توانمند و لایقی را که به عنوان مدیر تراز جامعه هستند از مجموعه خراسان جدا می شود.

وی با بیان اینکه امروز ما در نقطه‌ای از تاریخ ایستادیم که به عنوان حوزه علمیه میراث دار رسالت پیغمبران هستیم، خاطر نشان کرد: رسالت ما سعادت جامعه انسانی و علاوه بر آن اقامه دین است ما امروز میراث دار مکتب پیغمبر اکرم (ص) هستیم.

وی با اشاره به اینکه در زیر پرچم ولایت اهل بیت (علیهم السلام) افتخار سربازی امام زمان (عج) را داریم، همان طور که منابع اسلامی موجود در حوزه های علمیه که از صدر اسلام تا به امروز توسط علمای بزرگ و فقهای بزرگ به ما رسیده است،اضافه کرد: در نقطه‌ای از تاریخ قرار داریم که علی رغم وجود این معارف ناب، در جهان ظلمت و جهل توسط دشمنان در حال تکثیر است.

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی فاضل افزود: در عصری هستیم که باز تولید معارف اسلامی توسط امام خمینی (ره) به صورت اقامه دین در جامعه اسلامی محقق شده است همچنین مقام معظم رهبری معارف اسلامی را از سطح خرده فردی به سطح اجتماع ارتقا دادند.

وی افزود: از ویژگی های اسلام این است که از معرفت، توحید تا جزئی ترین احکام را در سطح اجتماع اقامه نموده است؛ ما مفتخریم به اینکه در زمانی زندگی می‌کنیم که این معارف حیات بخش حرکت آن ادامه پیدا کرده است تا بتوانیم به خدای متعال برسیم.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه خراسان با اشاره به دو شاخصه انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: مهمترین شاخصه انقلاب اسلامی دین را به سطح اجتماع برگرداند، از این جهت جامعه المصطفی نهادی است که از درون انقلاب در آمده است و براساس تفکرات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری پایه گذاری شده است و وظیفه ما این است که در سطح بین الملل آن را تبیین و توسعه دهیم.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون جامعه المصطفی که وظیفه راهبردی نظام جمهوری اسلامی ایران را در سطح بین الملل دارد، اضافه کرد: معارف اسلامی باید در سطح جهان توسعه و تبیین شود این وظیفه ما است لذا نیاز به مدیریت نظام مند راهبردی در این زمینه داریم.

وی با اشاره به اقدامات و تلاش های حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا صالح رئیس سابق جامعه المصطفی خراسان گفت: ایشان همواره در جایگاه مدیریت دارای ویژگی های انقلابی، عالمانه، عقلانی، و دغدغه مند و دلسوزانه داشتند، همواره شب و روز نمی‌شناختند هر لحظه از شبانه روز مشکلی ایجاد می شد وظیفه خودمی‌دانستند تا حل و اتمام مسئله حضور داشته و پیگیری کنند.

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی فاضل یکی از ویژگی های و شاخصه های مدیریت حجت الاسلام صالح را مشورت با دیگران بیان کرد و اضافه کرد: ورود عالمانه ایشان در حوزه های پژوهشی، فرهنگی، تربیتی در عرصه های مختلف و... از دیگر اقدامات خوبی است که ایشان انجام دادند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha