چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ |۷ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 11, 2024
نشست اداری

حوزه/ هفتمین جلسه اخلاق و نشست اداری مدیریت حوزه علمیه خواهران استان یزد با حضور مدیر و معاونان و همکاران مدیریت برگزار شد. 

به گزارش خبرگزاری حوزه از یزد، در نشست اداری مدیریت حوزه علمیه خواهران استان یزد، حجت الاسلام والمسلمین محمد کارگر شورکی مدیر حوزه علمیه خواهران استان در آستانه فرارسیدن سالروز شهادت امام حسن عسکری (علیه السلام)، این ایام را تسلیت گفت و در ادامه بیان داشت: در روایتی از پیامبر عظیم الشأن (صل الله علیه و آله و سلم) داریم که فرمودند: «خداوند متعال به حضرت آدم (علیه السلام) هزار حرفه را یاد داد و به وی فرمود: به فرزندان و نسل خود این را بیان کن که اگر صبر ندارید برای رسیدن به دنیا با حرفه ها و پیشه هایی که به تو آموختم می توانید به آنچه در دنیا می خواهید برسید؛ بنابراین هیچ وقت از دین برای رسیدن به دنیا استفاده نکنید زیرا کل دین از آن منِ خداست».

وی تصریح کرد: آنچه از این روایت می توان فهمید این است که اولا برای رسیدن به آنچه در دنیاست باید صبر پیشه کرد و از بی صبری دوری نمود و اینکه بدانیم این دنیا محلی است برای رسیدن به آخرتی که جایگاه ابدی است، همان طور که در روایات داریم که دنیا گذرا است و آخرت جایگاه همیشگی و ابدی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین کارگر در ادامه افزود: ما به قضایای دنیوی دو نگاه می توانیم داشته باشیم، مثلاً در نگاه به انقلاب اسلامی دو نگاه می شود برای خود متصور شویم؛ یکی اینکه انقلاب برای ما چه کرده است ؟ و دیگر اینکه ما برای این انقلاب چه کرده‌ایم؟ اگر صرفاً با نگاه اول باشد، قطعا ما با توجه به ضعف‌ها و مشکلاتی که مشاهده خواهیم کرد، خود را طلبکار خواهیم دانست و در مقام عمل به دنبال بهانه جویی و ایراد گیری صرف خواهیم رفت، همانطور که عده ای اکنون در این مسیر قرار گرفته اند؛ ولی اگر از نگاه دوم به این انقلاب بنگریم و اینکه ببینیم که ما برای این انقلاب چه کرده‌ایم؟ در حالی که بسیاری از انسانها جان خود را فدا نموده اند، با این نگاه خیلی از دست‌آوردهایی که این نظام داشته است را خواهیم شناخت و قدردان پیشرفت‌های این انقلاب خواهیم بود.

وی ادامه داد: ما باید با تلاش‌ها و مجاهدت‌های خود سعی کنیم زمینه ساز ظهور حضرت ولی عصر (عج الله تعالی فرجه الشریف) باشیم.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان در ادامه بیان داشت: خداوند انسان‌هایی که برای رسیدن به دنیا از دین استفاده می کنند را مورد سرزنش قرار داده است و فرمود وای بر کسانی که از دین برای رسیدن به دنیا استفاده کنند؛ بنابراین امیدواریم در این ایام که شهادت امام عسکری (علیه السلام) است و بعد هم آغاز امامت و ولایت حضرت ولی عصر (عج الله تعالی فرجه الشریف) می‌باشد انشاالله به گونه ای در این دنیا زندگی کنیم که ما هم از زمینه سازان ظهور حضرت باشیم.

در ادامه این نشست موضوع برگزاری مراسم آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۴_۱۴۰۳ مدارس علمیه خواهران استان یزد مطرح و مقرر شد در روز یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ این مراسم در مدرسه علمیه معصومیه یزد و با حضور آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد و دکتر مهران فاطمی استاندار یزد برگزار شود.

در ادامه این جلسه مسائل مدارس علمیه مورد بررسی قرار گرفت و هر کدام از معاونان با ارائه گزارش و بیان مسایل و مشکلات حوزه ها، به راهکارهای آن اشاره کردند و این جلسه با تصویب چند مصوبه پایان یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha