دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ |۵ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 9, 2024
کد خبر: 1181888
۱۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۷
محمد حسنی

حوزه/ رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با تأکید بر حمایت این سازمان از «هنر»، گفت: وظیفه خود می‌دانیم که چراغ هنر را در ارتش هر روز پر فروغ‌تر کنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسنی در آیین اختتامیه جشنواره سراسری سرود آجا و سومین کنگره ملی شعر ارتش، اظهار داشت: این برنامه بخشی از زحمات همکاران بنده طی سال در حوزه شعر و موسیقی بوده و در این زمینه نقش مربیان و سرگروه‌ها ستودنی است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، درباره نقش هنر عنوان کرد: هنر بازشناسی زیبایی‌های حقیقی از زیبایی‌های مجازی و بدلی برای معماری هرچه بهتر زندگی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسنی، درباره تأثیر هنر از منظر اسلام نیز بیان کرد: هنر، روح اسلام و اسلام نیز روح زندگی است، اگر اسلام را به درستی مطالعه کنیم به مجموعه فاخر آسمانی می‌رسیم، اسلام نه‌تن‌ها دین هنر، بلکه خود هنر است و در آیات و روایات چیزی جز هنر نمی‌بینیم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، درباره ارتباط ارتش و هنر ابراز کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران یک ارتش هنرمند، هنردوست و هنرپرور است، ارتش نه‌تن‌ها یک ارتش هنرمند، بلکه یک ارتش هنرور است و خانواده‌های بسیار فرخنده و شاعره‌ای دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسنی اظهار کرد: اگر احساسات پاک جوانان به درستی منعکس شود، روحیه دشمن خرد می‌شود و می‌شکند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، با بیان اینکه برخی ویژگی‌های هنری در ارتش جمهوری اسلامی نهفته است که باید بیشتر به آن پرداخته شود، تصریح کرد: ذخیره ارزشمندی در میان کارکنان، خانواده‌ها و فرزندان و کارکنان وظیفه ارتش وجود دارد و ما به این ذخایر افتخار می‌کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسنی درباره ارتباط این سازمان و هنر نیز یادآور شد: سازمان عقیدتی سیاسی ارتش خود را موظف به حمایت از هنر و تبلیغ آن می‌داند و وظیفه خود می‌دانیم که چراغ هنر را در ارتش هر روز پر فروغ‌تر کنیم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، تأکید کرد: در دوران کرونا ارتش بود که با استفاده از فضای مجازی، دورسخنی و دورتمرینی توانست چراغ هنر را در آن مقطع روشن نگه دارد، ما تا پای جان از هنر فاخر حمایت خواهیم کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسنی، درباره ضروری‌ترین و اثربخش‌ترین هنرها نیز عنوان کرد: موسیقی از همه هنرهای دیگر در زندگی ضروری‌تر و اثربخش‌تر است، به یاد داریم که با شنیدن مارش‌های نظامی در زمان دفاع مقدس حس و حال عجیبی پیدا می‌کردیم و تمام ایران در آن زمان، حماسه‌ای می‌شد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، با بیان اینکه موسیقی غذای روح انسان است به شرط آنکه غذای فاخر باشد، اظهار کرد: نوع سالم موسیقی غذای روح انسان و یکی از ضروری‌ترین نیازهای بشر است که وظیفه داریم آن را در قالب‌های متنوع پشتیبانی و حمایت کنیم، همان‌طور که در زمینه تولید سلاح به خودکفایی رسیدیم، امروز باید در حوزه هنر هم به نقطه اتکا برسیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha